Beställde SONY NSZ-GS7 Från Amazon England

Diskussion i 'TV' startad av Garvarn, 10 nov 2012.

  1. Garvarn

    Garvarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den fungerar utmärkt! Har gått in på Google Play på Nätet och fått ner som inte finns i svenska butiken ännu. Är det någon som har någon erfarenhet? Hade gärna velat haft Hulu 2.

    Netflix, Plex m.m fungerar utmärkt perfekt att streama från datorn till Google Boxen.

    Google Chrome är riktigt bra med upplösning och allt, SVT play tex.

    Är det någon som kan rekommendera någon bra app?
     
    guybrush gillar detta.
  2. areskoug

    areskoug Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag köpte också en från Amazon i uk.

    Able Remote tycker jag är riktigt smidig, jag har även installerat Play Music så jag har alla mina låtar streamade.

    Testa även Redux.

    Har fortfarande inte hittat någon klockren DLNA app. Säg gärna till om du hittar någon.

    Hälsningar
    Johan

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad kostar SONY NSZ-GS7?
     
  4. Garvarn

    Garvarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1800SEK. Fjärrkontrollen är grym.

    Då ingår frakten så klart.
     
    Last edited: 11 nov 2012
  5. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Vad skiljer Google TV mjukvaran mot tex en vanilla android-version? Är det tex en annan netflix-app?
     
  6. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    GTV Player funkar bra med dlna. Hur känns navigeringen, växla mellan appar etc är den rapp?
     
  7. Garvarn

    Garvarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker den är rapp!
     
  8. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu när play/on-demand börjar göra sitt intåg i landet har jag kikat runt lite på olika lösningar för möjligheten att se tv på min tv (värsta långsökt, jag vet). Nån sorts Android hdmi-sticka var vad som verkade mest intressant (inte för att jag är en fanboy på nåt sätt, host, host, med det skulle vara häftigt med en femte enhet tänkte jag där ;) ).

    Någonting "officiellt" var ju intressant, men Sony's enhet har ju fått rätt svidande kritik, så jag började kika på de kinesiska miniPC-enheterna och övervägde att slå till på någon "bara för att" trots att det inte verkar vara direkt problemfritt med dem heller. Men efter att ha läst denna tråd kändes det som att helt fail kan väl inte Sony'n vara, och "fjärkontrollen är grym" från en Swedroidare kontra sågningar från recensenterna, well, vad fanns det att tveka på? :)

    Så jag slog till på en beställning från Amazon.co.uk jag med och hade enheten här inom mindre än en vecka, med fri frakt alternativet, och vill tacka tidigare skribenter för de inlägg som gjorts i tråden!


    Mitt egna intryck är att den inte är helt felfri, bland annat har den problem att hitta Plex på min dator, där rycka sladden är lösningen (jag har övervägt att testa att ställa om den till längre uppstartstid och göra en vanlig omstart med fjärren, men det känns mer omständigt än att bara rycka sladden). Och Netflix beter sig ibland vrångt, vilket det å andra sidan gör på mina övriga enheter också, så möjligen bör apparna beskyllas (i netflix's fall: högst troligen).

    Fjärrkontroller är, indeed, grym. Fantastisk leksak! Och den officiella mobil-appen är hur cool som helst den med. Netflix lirar på utan problem (bortsett från det vanliga, vilket är överlag försumbart), men bildkvaliteten verkar inte vara bättre från Google TV boxen än från min Wii, trots markanta skillnader i upplösning. Plex är awesome när det fungerar. Och youtube-synken mellan mobilen och tv'n är ju hur cool som helst!! (Nörd mycket, jag)

    Nu hoppas jag på kompatibla appar från HBO, Filmnet osv i tid till att uppsägningstiden på alla mina betalkanaler går ut vid årskiftet. Trots fattigt utbud på Play store så är väl det jag saknar mest i nuläget just sådant som inte är släppt till Android (eller öht) än så länge. Några schysta live wallpapers vore förstås trevligt, och jag är inte hel-såld på de akvarieappar som finns heller (hade ångertiden varit längre än typ tre sekunder hade jag nog gjort ett återköp på dem trots att det bara rör sig om några kronor).

    Så om det finns fler som överväger att slå till så kan jag väl typ lite halvt rekommendera den. Jag är i alla fall nöjd än så länge. Skulle dock inte göra någon större ansträngning att övertyga någon som är skeptisk eller ointresserad.
     
  9. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ...samt, måste jag tillägga; den är riktigt, riktigt snygg! :)

    Själva boxen dvs, gränssnittet är väl långt ifrån episkt, men det uppfyller iaf sin funktion.
     
  10. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Threepwood?
    Sorry för OT, såg din avatar vilket bekräftade min misstanke.
     
    Last edited: 22 nov 2012
  11. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!
    Funderar på att skaffa denna, vad tycker ni som använt den? För min del skulle den mest annvändas till netflix och liknande tjänster, till att börja med via wifi... Är det ett vettigt köp?