Diskussion: Besviken på HTC (och alla andra androider)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Deebo83, 18 okt 2012.

  1. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Tror One X+ helt enkelt är ett resultat av problemen den vanliga drogs med vid lanseringen. Det skadade HTC's varumärkte något fruktansvärt, nu försöker de rätta till det. Även om de flesta problemen numera är åtgärdade på den vanliga är det inte vad människor kommer ihåg.
     
  2. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Trenden har väl tyvärr skapats pga iphone

    Skickat från min LT26i
     
  3. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om man inte vill behöva vara rädd om sin telefon gäller samma sak som för tio år sedan: köp en Nokia :)
     
  4. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag funderar fan på det alltså ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min son har min Desire idag. <3 Hade det inte varit så att jag konstant fick ont om utrymme för alla appar, hade jag nog inte bytt. Så länge stöder finns kvar för Android 2.3 finns ingen överdriven anledning att byta bort den ...
     
    Zee gillar detta.
  6. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sorgligt ju...köper en telefon som någon form av statussymbol. klart du bör skaffa iPhone då, som du ju säger du ska göra. För du är ju inte ute efter att ha det bästa en tillverkare kan ge, för det är ju inte vad en iPhone är utan en iPhone är det minsta en användare accepterar att betala top dollar för och ger en sjuhelvetes vinstmarginal!

    Att HOX+ kommer är inte så jävla konstigt, som många andra säger är modellen faktiskt runt 8 månader och om du tänker på hur en bil fungerar så kommer det en facelift ungefär 3/4 in eller 1/2 vägs in i modellens livslängd innan man måste släppa en total uppdatering.
    Det är PRECIS vad HOX+ ÄR, en facelift där småsaker är fixade, tweakade osv.

    Butterfly är helt meningslös att jämföra med då den inte är släppt och släpps endast i Japan.
    De har inte ens NÄMNT när de släpper en full-hd-mobil i Europa, gissningsvis till april 2013, wanna bet? Och då har telefonen funnits i över ett år och det är jävligt rimligt med nya saker då...

    Otroligt hur många "Apple-människor" som TROR att de får "det bästa företaget kan plocka fram" och låter dig köpa det så länge de bara kan. Du kan för helvete fortfarande gå och köpa en iPhone 3GS på Elgiganten, fast den är värdelös jämfört med andra telefoner för 1700kr!
     
  7. nicotin

    nicotin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag är beredd att hålla med..i den fart HTC pumpar ut modeller så blir ju märket HTC urvattnat..det visar sig bland annat på deras mycket sviktande kvalitets kontroll på fabriken..ena mobilen har det felet, andra har det där..tredje osv osv osv..
    och inget görs i form av uppdateringar el information vad jag sett..inte från HTC i alla fall dom är för upptagna med att tänka ut nya dussinmobiler..
     
  8. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Helt otroligt va du kan mycket om apple! Också helt otroligt att du skrev så mycket text med syfte av att kalla mig sorglig...om du inte har märkt så är detta en disskutionstråd...inte cool att kalla någon för sorglig...blir rapportering på det ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte läst hela tråden ska erkännas men vill man ha en android som är top of the line i ett år så sköp nexus, de brukar väl komma en gång om året ungefär :D
     
  10. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja...det håller jag med om och det blir nog kanske en nexus eller nokia INNAN jag ger mig för att tasta äpplet.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. Jens

    Jens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Borde du inte kasta en känga mot tillverkarna av hårdvara, det är mycket där som det sjuka teknikracet sker..

    I övrigt fattar jag inte riktigt vad du är ute efter, tänker du likadant när du köper TV? FÖR FAN, SLÄPP INGA NYA NU NÄR JAG KÖPT EN, HELVETEEEEEEEEEEE! MIN TV BLIR JU KASS NÄR NI SLÄPPER EN NY!

    Lite som en fjortis.. Tss...
     
  12. ubbe1

    ubbe1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    lite larvigt.

    hOX var när den kom en av de bästa telefoner som sålts. De flesta hade inga problem med sina telefoner men en liten högljudd skara började skapa någon form av DOA feber. Det blev nästan fint att ha DOAt sin HOX flest gånger.
    HOX är och var en kanontelefon. HOX+ är en vidareutveckling av denna och det är väl bara att gilla läget att det sker utveckling. Har man inte råd att köpa en ny telefon när man vill så får man avstå.
    Tvingas man att binda upp sig när man köper en telefon får man gilla läget med att vara bunden. Alla har ett fritt val. Gillar man inte vilkoren så låt fötterna tala. Obunden är fri. Jag kan köpa en ny telefon när jag vill. Hittills så är jag helt nöjd med min HOX men jag bor ju inte i fjollträsk...
     
    -WR- gillar detta.
  13. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Fjortis? Jag? Okej...

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Ööö, tur att inte alla tänker som ts, då skulle utvecklingen stagnera och vi skulle fortfarande gå runt med trädklubbor och djurhudar. Det får mig osökt att tänka på frukt, haha!
     
  15. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det handlar återigen inte om utveckling! Det är lätt att säga tro att jag är emot utveckling, jag är emot att HTC satsar på kvantitet istället kvalitet! Varför har inte samsung släppt en sgs3+? Tror ni att dom kommer att ens fundera på tanken att släppa en.sgs3+? Nej...jusste...dom har fattat vinken av att prioritera kvalitet framför kvalitet och därför är dom i den.position.dom är i...och htc är i sin tur där länngst ner..

    Deras dalespitch med one serien var att dom skulle lägga fokus på kvalitet i en smalare portfolio....men att släppa en one x+ som ett slags komplement är ju bara att gräva sin egen grav.

    Förstå att jag inte är emot utveckling... Sluta upprepa er!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  16. pops

    pops Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus Two

    Hur tänkte du nu??

    Dessutom är det väl just samsung som spottar ut överlägset mest nya modeller?
     
    aikelo gillar detta.
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Felpost.
     
  18. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du kan bara inte finnas i verkligheten :-)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

    Edit: för övrigt skickat med mitt nyinköpta flaggskepp, för ett tag kanske men who cares. Den e fin ;-)
     
    Last edited: 20 okt 2012
  19. bEPH

    bEPH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag förstår din poäng, några andra gör det med men de flesta verkar BARA tro att du är en gnällig fjortis.
    HTC har bränt sin flaggskeppsbenämning när de trummar ut flaggskeppet men sedan uppgraderar de den det första de gör.
    Du har fått veta att några tycker som du och många häcklare tycker inte som du, så ditt mål med tråden är nog uppnått.
    Vilket fall som helst är det skönt se att du kan ta häckleriet med en viss klackspark iaf.
     
  20. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Haha uppskattar ditt inlägg. Häckleriet måste man ta med en klackspark, annard e det ingen sport. Jag vet att 99% av alla dessa sköningar förmodligen aldrig ens hade vågat titta åt mitt håll irl...därför måste man bara skratta åt dom så att dom tror att man skrattar med dom.

    Speciellt lyckat är när någon tillägnar en hel signatur åt att göra narr av en....då har man lyckats med att få deras uppmärksamhet något ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2