Tack för feedbacken på användaravtalet! Den biten är inte alls klar och jag har mer eller mindre bara fyllt i en så bred sådan som möjligt för att blidka Apple och Google’s krav på att det ska finnas någon för att man ens ska få igenom appen för öppen beta eller intern test. Det ska alltså göras om och målet är att samla in minimalt med info om användaren/banken när alla buggar är utredda. Nu behöver jag spara lite mer info än vad jag själv vill och den största orsaken hittills är att en transaktions beskrivning ligger i ett fält i en bank och ett annat fält hos en annan bank. Som utvecklare suger det men enda sätter är att testa så brett som möjligt och det är det jag gör just nu.
När det kommer till biten med att sälja användardata kommer det aldrig hända. Enda gången jag ev kommer lämna ut information är om lagen kräver det men då inte hur lättvindigt som helst.
Om appen någonsin säljs till ett annat företag är det endast koden som byter händer. Användardatan kommer aldrig lämnas ut. Jag är inte ute efter att bygga ett community eller liknande där värdet finns i användarnas beteende eller för att rikta annonser utan appens enda syfte är att göra livet lite lättare för användaren 
alla opt-in/opt-out-grejer kommer förtydligas i både appen och användaravtalen när jag själv vet vad minimum kommer vara. Allt är som sagt fortfarande i beta och jag är väldigt, väldigt tacksam för ALL input
Som mest kommer jag kika på användardatat för att kunna visa hur många användare som kopplat en specifik bank eller vilket land som appen är mest populär i.
Nu till dina synpunkter om appen.
1. Det där ser konstigt ut. Länken saknar parametrar ser det ut som. Ska undersöka under morgondagen. Vilken enhet och android-version kör du? Har märkt i emulatorn ibland att redirect till appen inte alltid funkar och jag har inte listat ut varför.
2. Har du pin/biometric på i övrigt i telefonen eller är det av? Bankr ska använda sig av telefonens säkerhet så har du ingen säkerhet påslagen där i så gör unlock-skärmen i Bankr inte så mycket men än att bara vara en sak till att trycka sig förbi. Man ska inte kunna ta sig förbi låsskärmen med swipe eller med fysiska knappar om telefonens säkerhet är påslagen. Går det så har du hittat en bugg 
3. Detta fanns i en tidigare version som aldrig kom ut i öppna betan men har försvunnit då jag försöker skala bort så mycket som möjligt. Den biten som är kvar under profilen är vad jag vill kunna ”störa” användaren med. Viktiga/kritiska ändringar kommer alltid skickas ut info om men vill man ex ha notiser/mail om att Bankr fått någon ny feature, stöd för fler banker så kan man välja att få det där.
edit: En sak jag missat att skriva/informera om är att inför release av appen kommer jag radera alla användarkonton och all data. Så om man lekt runt och döpt om eller sorterat sina konton får man göra om kopplingen och döpning/sortering om man vill fortsätta använda appen.
Last edited: 30 december 2022
Rocco420 och Zooklubba gillar detta.