Betalar du din tv-avgift?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Lias08, 5 jan 2011.

?

Betalar du din tv-avgift?

Poll closed 14 feb 2011.
  1. Självklart

33 röst(er)
    54,1%
  2. Nej, har ingen tv

9 röst(er)
    14,8%
  3. Nej..

19 röst(er)
    31,1%
  1. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Fast det är inte vad avgiften går ut på. Det du betalar för är innehav av en TV-mottagare...
    Det kan verka trubbigt, men så är det. Å andra sidan så slipper du betala TV-avgift om du kollar på SVT-play på nätet.

2. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Bara titta får de göra bäst de vill. Både in genom din dörr när du öppnar den och även titta in genom dina fönster. Det är precis på samma sätt det är OK för dig att kasta en blick mot fönstret i ett hus du passerar under en promenad.

Börjar man däremot tränga sig på, knalla runt i trädgården, klättra i träd, etc., för att se bättre så är det givetvis inte OK. Men kan man klart och tydligt se TV'n när man passerar förbi på trottoaren utanför, vilket man i många fall kan göra, så är det helt OK

Last edited: 6 jan 2011
  3. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har ingen TV.

De så kallade opolitiska tv sändningarna från ettan och tvåan finns ju ändå inte.

4. strimman

strimman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast trafik mm ger nog samtliga radiokanaler, oavsett privata, statliga eller kommersiella äganden. Och angående " viktigt meddelande " så vore det inte svårt att lagstadga om att alla kaanaler måste sända vid behov. Dom fyller ingen funktion längre.. det är ett enda stort gömställe för arbetlöshetssiffror.

Dom fick mina pengar i några år, tills jag insåg att dom inte förtjänar att få serverade på silverfat.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo självklart. Men jag har aldrig känt någon som haft en TV synlig ifrån utsidan på ett sådant sätt. Det har nog handlat om något annat än att slippa betala radiotjänst men ändå :)

6. superturbo

superturbo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför betala tv-avgift? SVT:s program är allt annat än objektiva, "fri" television är inget annat än ett dåligt skämt från deras sida.

Även om man skulle få ett inbetalningskort från dem kan man ju alltid betala en gång och sedan skicka email (inte ringa, för då ställer de en massa jobbiga frågor) och säga att man har sålt eller gett bort TV:n.

För att man inte ska behöva ljuga kan man ju alltid ge bort den till sin sambo eller liknande om man har någon :P