Betapet Mini - ordspel på svenska

Diskussion i 'Spel' startad av odin, 20 aug 2010.

1. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ett förslag är att du först avinstallerar appen och sen installerar om den.

En annan möjlighet är att jag ger dig en speciell debug-binär om du har tid och orkar. Vore högst tacksam!

2. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu finns en uppdatering ute så att det fungerar för HTC Wildfire & Sony Ericsson X10 Mini/Pro.

Skall se om jag kan ordna annorlunda zoom i nästa, men nu måste jag nog ta några dagars paus från kodknackande känner jag :_)

3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Hehe tänkte precis begärs pinch-to-zoom eller åtminstone dubbelknackning som ju går betydligt fortare. Vore fint med en typ gul ram runt en bricka man markerat eller så... eller kanske var så, hann tvärprova bara. Funkar då fint på min Wildfire, fenomenalt jobbat, blev bättre än jag trodde det skulle bli :) Ta det lugnt du, funkar det bara så är vi alla nöjda och det gör det ju nu :)

4. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

En har rapporterat problem på sin Sony Ericsson X10 mini. Det hänger sig så fort man lägger ut brickor. Ingen annan som testar på en mini?

5. btng

btng Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Testade att installera om men det blev samma igen.

Jag ställer gärna upp och hjälper dig att försöka lokalisera problemet då jag är näst intill beroende av vanliga Betapet. Att kunna lira i mobilen skulle vara grymt!

Skicka vad du vill via PM.

6. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Perfekt! Tusen tack för hjälpen.

7. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har två mer konkreta förslag:

1. Så länge man inte rör displayen så bör spelplanen vara utzoomad. Men så fort man "drar in" en bokstav in på planen så bör den zoomas in (precis som den gör nu när man håller nere ett finger på den). Gärna med en animering så blir det "tydligare" vad den gör. Sedan när man för fingret, fortfarande nedtryckt med en spelbricka, så bör spelplanen förflyttas automatiskt så att längst upp till vänster blir alltid rutan längst upp till vänster, och drar man fingret ner till höger så ser man alltid rutan längst ner till höger på spelplanen.

För att förklara det enkelt; om man tänker sig allt i dubbel storlek, så ska spelplanen flytta sig en pixel åt vänster när du rör ditt finger en pixel åt höger.

2. Skippa de inbyggda meddelandena och gör istället så att loggtexten skrivs med transparent bakgrund rakt över spelplanen, men i liten stil och att den saktar "fejdar" ut. Den kan även vara lite halvtransparent själva texten också, så stör den inte ett dugg men man kan ändå se exakt vad som hände.

8. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

1. Förstår vad du menar och håller med.
    2. Angående de inbyggda meddelandena så kan man ändra var på skärmen de skall dyka upp i inställningar men skall fundera på ditt förslag.

Skall börja kolla på detta efter en liten 2V semester från och med lördag :-)
    Just nu letar jag lite buggar på en del telefoner som har problem!

9. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja stressa inte ihjäl dig. Dumpade bara mina tankar då de dök upp. :)

10. Androiden

Androiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det funkar jättebra på min mini

11. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bra. Dock så har vissa rapporterat problem med Mini Pro. Skall få en i helgen så jag kan fixa de buggarna :D