[Betatest][App] Enkel stämpelklocka med platsinfo [0.17_Beta]

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Zooklubba, 7 sept 2011.

1. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har tetat appen & tycker den är riktigt bra.

Jag skulle vilja requesta om en sak, sen om det är svårt/jobbigt att fixa det vet du nog bättre än mig.

Men tänk dig att man åker hem till en kund och stämplar in när man är framme. Sen stämplar ut när man är klar, sen så skulle jag vilja att man skulle kunna trycka på den kunden man vart hos, eller den tiden eller vad man ska säga. Att man sen kan lägga till saker som man gjort av med. T.ex. tp kabel, ett modem "zyxel 4123". osv osv. Att man kan lägga in ett sortiment manuellt sen själv på alla artiklar man har, eller iaf, de man använder oftast. Så trycker man på den kunden man har vart hos, så kan man söka i "sortimentet" och bocka i det man användt och sen vet man vad man gjort av med. Lite jobbigt att hålla koll när man är hos typ 5 kunder per dag. I dags läget skriver man upp allt på papper, men vore otroligt smidigt om man kunde lägga in det direkt i appen.

Hoppas du förstår vad jag menar, detta vore guld värt.

/k

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Är en ganska bra idé, ska ta en titt på om det går at lösa simpelt. Har en idé om hur i huvudet. Ska bara se när jag får tid att realisera lösningen och hur det går då.

Vet ej om en sådan är funktion gör så att appen känns mer bloatad för er användare? Eller ökar det funktionaliteten? mgman, du kan också få svara men jag antar ditt svar är solklart :P

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Förstår ditt tips. Ska se om det går att göra på ett snyggt sätt.
    Är det helt enkelt att göra det enklare att i princip skriva till något extra? Det finns i dag ett inputfält som är tänkt att användas för lite vadsomhelst. Där skulle man kunna skriva produkter om man så vill.
    Men det du eftersöker, om jag förstår rätt, är alltså ett simplare sätt att lösa det? Så man slipper skriva själv och istället får upp en lista att bocka av och ex skriva antal?

Ex en lista med plus och minus med produkter man har lagt till i sin produktlista från början, likt de olika webshopparna som finns när man går till kassan. Likt:
    https://dl.dropbox.com/u/5264125/Captured/fPQeX.png
    Bortsett från produktbilderna såklart, och att man även visar de som är 0 :)

4. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du förstår precis vad jag menar. Så att man kan lägga till ett eget sortiment, tex 50-100 olika saker. Sen när man söker på "tp" så kommer det fram "tpkabel" "tpkabel" osv. Söker man på F så kommer allt på F fram, om du förstår vad jag menar. så gör man en lisat utav allt.

/k

5. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Upptäckte just att jag glömt stämpla in på morgonen, gjorde de nu och tänkte ändra tiden till då jag började, vart dock problem eftersom den klagade på att slut tiden inte kan vara senare än start tiden. Såg då att slut tiden va inställd på 01/01/1970.
    Går de att fixa? :)

Sent from my MB525 using Tapatalk

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Kommer automatiskt att fixas när jag fixar så att det inte är 1970 som sluttiden när man är instämplad. Tack för rapporten.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

7. ZiMMeN

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Upptäckte också att de är svårt att redigera tiden.

Hade glömt stämpla ut igår, och gjorde de idag, skulle då redigera tiden men de va bekymmer, kunde inte ställa tiderna och spara. Va tvungen att ta en och en.

Sent from my MB525 using Tapatalk

8. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 469
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ohh, vilken underbar app, min tjej jobbar schema och det är alltid nåt som inte stämmer när lönelappen kommer.
    Så hon för anteckningar över sin arbetstid.
    Nu är dock det stora problemet att hon har en iPhone :cry:

Vet att detta ör helt fel ställe att fråga på men här kanske finns nån gammal iPhone användare som vet om det finns nån liknande app till iPhones?

Alla jag har hittat stämplar in det klockslaget som man trycker på knappen, är ute efter en sån som Zooklubba har gjort, alltså en app som kan avrunda tiden till närmaste kvarten så den räknar rätt timmar.

Ska utvärdera din app lite till och komma med feedback :D
    Har inget överdrivet behov av den men alltid kul att testa.

Du ska inte porta den till iphone förresten?

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Vad exakt vad fel? Ändra starttiden innan sluttiden :P?

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

I dagsläget finns det inga planer att porta den till iphone om jag ska vara ärlig. Kom med så mycket feedback som möjligt :)

11. ZiMMeN

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Nja, de va så att jag skulle ändra sluttiden till 16 dagen före, men de gick inte. Den satte ett annat datum än vad jag satta på dagen.
    Kanske bara va jag som gjorde nått knepigt eller nått.

Måste kolla över de dära bara för att se hur de va.

12. ZiMMeN

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Datumet för klockningen ändras när man ska redigera tiden när man klockar både in och ut.

Skickat från mobilen via Tapatalk

Last edited: 5 okt 2011
  13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Jag kanske är lite trött nu men kan du förklara bättre? :)

14. ZiMMeN

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jo alltås,
    Jag klockar in på morgonen, klockar ut när jag slutar.
    Inser att jag ska lägga till 1 timme.
    Öppnar och redigerar tiden, då har datumet ändrat sig ifrån idag till någon helt annan dag.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Hej hej,
    Först var väl tanken att appen skulle bli en betalversion men den idén är sedan ganska länge skrotad. Tyvärr har mer prioriterade projekt fått läggas tid på än det här. Man måste tyvärr betala hyran också.

Min tanke har dock fortfarande varit att inte skrota projektet utan i första hand släppa ut det på Github och göra det till öppen källkod så vem som helst kan fortsätta på det. Tänkte lite först kolla om intresset finns från början eller om det är dödfött.

16. patriksthlm

patriksthlm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Jag söker ngt liknande det jag sett här. Kan tänka mig att fortsätta koda på den (om den verkar vettigt skriven vilket jag lär upptäcka rätt så fort... ;-)

Mvh Patrik

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Drog iväg ett pm. Ni som är intresserade får gärna skicka pm. Har inte lagt ut den någonstans då intresset har varit väldigt svalt :)

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Nu finns projektet på Github. Så om någon känner sig manad att fortsätta eller om de bara vill titta på lite kod kan ni hitta den här:
    https://github.com/davols/TimeClock

19. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Har ingen användning av sådana appar som den här men laddade ner den för att kolla hur det fungerar! Grymt snyggt gjort klubban! Kan vara den snyggaste och mest välgjorda appen jag sett! Grymt! Ska tipsa mina föräldrar om den också ;)

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Kul! Hör av dig vad de tycker, feedback från vanliga användare är svårt att få men även grym att ha.
    De får gärna uttrycka sina önskemål vid förbättringar om de har några.