betatestare av x10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Zaklin, 12 jan 2010.

  1. Zaklin

    Zaklin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, jag har genom jobbet fått tag på en x10:a som jag just nu beta/buggtestar.

    Därför tänkte jag svara på alla frågor ni kan tänkas ha om telefonen.

    Shoot
     
  2. Victor

    Victor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det vore härligt om du kunde lägga upp lite bilder på den, samt berätta lite om hur bra den flyter i time- och mediascape :D
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag vill veta om SE verkar ha lyckats, eller om det känns som sista åren. Dvs något problem?

    Antingen som funkar inte touch-screen, den är seg som sirap, hänger sig osv?
    Normalt användande så att säga.

    Får du lägga upp videoklipp om den?

    Det vore ju riktigt skoj om SE verkligen har lyckats!
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Kommer den säljas med Android 1.6 ?
    Är arbetet med nästa version av android 2.1 igång? Isåfall hur ungefär långt dröjer det innan 2.1 går att uppgradera.
    Finns det FM-radio?
    Finns det MT på webbläsaren? (Antagligen inte)
     
  5. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hur känns responsen i kameran och hur är bildkvaliten. Hur lång tid tar det att knäppa ett kort och hur snabbt efteråt kan du ta ett kort till. Hur funkar webbläsaren?
     
  6. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Ja den släpps med 1.6. Vet du ens varför du vill ha 2.1? Eller har du snöat in på att det är en högre siffra?

    SE har uppdaterat den versionen av 1.6 som man släpper så att det är i stort sett identiskt eller bättre än 2.1 gällande de stora funktionerna.

    2.1 ska trilla ut innan sommaren.
     
  7. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Om jag skulle köpa Xperian så skulle jag så skulle jag personligen inte bry mig ett piss om timescape och SE:s egna appar. Det enda jag vill ha är det senaste av Android i en vass förpackning (hårdvaran). Och som du säkert vet är det inte SE som står för utvecklingen av Android utan Google.
    Hur snabba SE är med uppdateringar beror därför i allra största grad hur intresserad jag blir av deras telefon. Visar sig att SE är snabba med uppdateringarna och inte halvår efter med uppdateringar så påverkar det STARKT om det blir min nästa Android-lur eller inte.
     
    Last edited: 13 jan 2010
  8. Zaklin

    Zaklin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad vill du ha fångat på bild?

    Jag har haft min x10:a i snart 1 månad. Det är således inte den allra senaste mjukvaran jag har, men på min enhet är timescape katastrof. Filmen från CES visar ett bättre flytande timescape än min enhet.
    Mediascape är något bättre men fortfarande inte okej.

    Enligt min uppfattning och den testenhet jag fått ta del av så har dom inte lyckats.
    Alldeles för många buggar och dåligt optimerad mjukvara. Dock så är det ju ett tag kvar till leverans, så det kan ju komma att ordna upp sig.

    Jag har inte blivit tillsagd att inte lägga upp videoklipp, men tror jag skippar det för säkerhets skull.

    Det är 1.6 på min enhet. Kan tyvärr inte svara på hur lång tid det kommer ta innan 2.1 kommer.

    FM-radio finns inte på min enhet, inte heller någon form av MT.

    Responsen är enligt mig övr förväntan, särskilt när jag fått en ganska dålig bild av telefonen i övrigt (och då har jag gått och suktat som en tok efter den)
    Bildkvaliteten är också väldigt bra i rätt ljus. Kanske kan ta ett par bilder X10 vs Magic.

    Telefonen har dock bara fotolampa, så bilder inomhus blir lite gryniga.
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OK du vet alltså inte vad som skiljer ser jag. De största delarna är Fotodelen samt Bluetoothstacken. Dessa har SE lagt till egna och betydligt bättre "apps" än vad som finns i 2.1 osv.

    Så det är ingen skillnad på deras 1.6 och googles 2.1 i stort sett.

    2.1 kommer till sommaren skulle jag tippa på.
     
  10. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag hoppas verkligen att SE lyckas med denna lur. Folk måste ju snart inse att det inte är välbyggda och framstående lurar längre, utan mest på pappret.

    Hårdvaran finns där väl för att ha förutsättningen att lyckas iaf ?
     
  11. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har du fått den för betatestning har du (direkt eller indirekt) skrivit på ett avtal om att inte uttala dig offentligt om telefonen. Tänk på det.
     
  12. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @Barilla
    Är det inte så att 2.0+ också stödjer multitouch på ett annat sett?
    Sen så säger ju Droidgren att han struntar i SE's egna appar - vilket borde betyda Timescape och Mediascape... Då är det väldigt stor skillnad på 1.6 och 2.0 även om SE lyckats med Blåtanden till X10an.

    @Zaklin
    Får du inte några löpande uppdateringar? Tänkte att du som betatestare på något sätt borde testa det senaste så att säga...?
    Men annars då:
    - Hur upplevs resten av upplevelsen?
    - Hur är den att surfa med? Tänker ifall Timescape/Mediascape drar saft från maskinen även annars. Testa gärna om det är stor skillnad när man kör vanilla-Android och med allt lullull aktiverat
     
  13. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    är bra mkt mer än det du nämner. det jag framför allt ser är den nya kontaktboken, som är modul lr dylikt baserat.
    synca mot flera googlekonton.

    det du nämner struntar jag högaktningsfullt i då det är funktioner jag sällan använder.
    Så det är en rejäl skillnad på 1.6 och 2.1. Och många här vill inte använde se's egna appar.
     
  14. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER



    Not really, orkar inte lista alla men man har fixat i stort sett allting. Sen förstår jag inte vad du svamlar om att du inte vill använda SE´s foto och bluetoothdel som är vida överläsen androids egna t ex. Då menar jag inte timescape och mediascape.

    Som sagt så kommer den att släppas med 1.6 och får 2.x lite senare.
     
  15. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Fixat? fixat exakt vad? det är inget fel med android 1.6. bara att integreringen är klart bättre i just telefonboken. även synkning mot flera konton. har inte kikat så mkt mer.
    blåtand använder jag aldrig så bryr mig väldigt lite om dem använder en nyare stack inte heller kameran bryr jag mig så värst mkt om.
    Men återstår att se hur det kommer se ut.
     
  16. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Barilla jag tror du missuppfattat hela grejen med varför folk vill ha 2.1.
    Jag klarar mig faktiskt på 1.5 som min Galaxy kör nu (förutom att jag saknar turn-by-turn samt möjligheten att köra google goggles) men saken är att Samsung inte ens bryr sig om att uppdatera telefonen. Detta har fått en stor mängd folk vända ryggen åt Samsung när det gäller Android just bara för att ingen vill riskera att låsa in sig i en telefon som inte följer med i uppdateringarna.

    Och detta är det största problemet jag ser med att X10 inte kommer med 2.X direkt utan bara att de "lovat" att den ska komma. Med en platform som Android så vinner de tillverkare som håller sina kunder ständigt uppdaterade till senaste versionen.

    Så för mig handlar det inte om features, utan helt enkelt om ifall man kan lita på att SE håller telefonen uppdaterad.
     
  17. PoPEye

    PoPEye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Zaklin, tvivlar extremt på att ditt NDA tillåter dig att berätta något öht om X10...
     
  18. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Varför bryr vi oss? Vi har väl inte skrivit på det ;)
     
  19. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Dom kommer att uppdatera den i 2 år i alla fall. Sen kommer de självklart att ligga lite efter eftersom de måste anpassa uppdateringarna till telefonen.

    Anledningen till att man släpper den med 1.6 är att man inte fick tillgång till 2.1 av Google, tror att det var motorola som hade köpt sig någon slags förtur till den, så då fixade man 1.6 och fixade de största skillnaderna som kom med 2.1
     
  20. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Word.

    Jag är mer intresserad av Nexus One av den enkla anledningen att man är garanterad uppdateringar. Jag har en känsla av att de flesta tillverkare verkar vara lite si och så med nya uppdateringar, de vill ju sälja nya telefoner istället. En sak som faktiskt Apple har lyckats med iaf.
    Att time- och mediascape är bara appar tycker jag är bra, för de intresserar mig inte vad jag har sett av de hittills. Då borde borde resten av telefonen flyta ungefär lika fint som de andra snapdragon lurarna, vilket bådar gott.