betatestare av x10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Zaklin, 12 jan 2010.

  1. mrmozart

    mrmozart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt off topic, men vad betyder detta "word" som folk skriver då och då? :) Inte engelska översättningen då, utan vad menar man? Känner mig helt dum :)
     
  2. Tash

    Tash Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    exakt / håller med / Helt Rätt
     
  3. viqous

    viqous Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Något jag har funderat på är vilka funktioner som man försökt ersätta med något av SE's egna (ursäkta uttrycket) skräp. Jag tror att min enskilt största anledning till att använda android är den automatiska syncningen med gmail, kalender, kontakter och google talk. Dessa funktioner fungerar som en dröm för någon som har hållt med diverse exchangekonfigurationer, något jag svor att aldrig göra igen efter att ha fingrat lite på min G1 för runt ett år sen.

    Så, behöver man hålla på med några (svordom bortagen) konfigurationer för att använda sig av dessa androidfunktioner, eller är de inbyggda så som de är i standardsystemet? Jag är särskilt rädd för att man ska behöva använda mail-klienten som alltid finns inbyggd i affärstelefoner, som kräver en dags fipplande med smtp osv, för att sedan kontrollera mailen en gång i timmen och sluka batteri trots detta.

    Ahem, detta blev bra mycket längre än vad jag tänkt, jag har som den uppmärksamme läsaren haft lite problem med symbian och dylikt, kan du berätta lite om dessa androids kärnfunktioner och hur väl de fungerar tillsammans med SE's skal.
     
  4. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Nej, du behöver inte pilla med något, gtalk, synkning mot gmail etc funkar precis likadant som på andra android. Förövrigt tycker jag det är mycket märkligt om man är betatestare men inte kör med senaste mjukvaran... Och kör man inte med den senaste mjukvaran är det ytterst dumt att uttala sig på ett forum, speciellt om man skrivit på en NDA... Luktar skunk.
     
  5. PoPEye

    PoPEye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med till 100%
     
  6. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Sen NÄR gick Google ut och lovade utdatering? Det PR utskicket får du gärna visa mig...Då blir det en Nexus.
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Nog mer så att det är mer sannolikt att Google släpper uppdateringar för Nexus One eftersom andra tillverkare dessutom ska anpassa alla sina ändringar av Android till den nya versionen vilket tar tid och säkert kostar en del pengar. Nexus One kör ju i stort sett vanilla Android vilket gör bugfixande och uppgraderingar enklare.

    Men vi får väl se hur det blir. :)
     
  8. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag har hört så ska uppdateringen till 2.x komma 3 månader efter release.
     
  9. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag bettar 3 cheeseburgare på att den inte kommer före Augusti 10:D
     
  10. daweee

    daweee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta känns i min mening som att TS är ett troll eller bara fruktansvärt dum.

    Betatestare skriver alltid på NDA, så om du nu verkligen testar X10 så är det garanterat sista gången du får betatesta någonting från SE.

    Och varför skulle en betatestare inte få ny mjukvara löpande ?? Hur ska du kunna buggrapportera om du sitter på en gammal mjukvara..

    Nä detta är ren FUD