Fråga: Betyg i Google play. Stämmer de?

Diskussion i 'Google Play' startad av H-M, 1 dec 2018.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Tänker tex på Messenger och Facebook. Båda har drygt 4 i betyg ändå upplever jag att det är sida upp och sida ner med sågningar. Sen att "redaktionen rekommenderar" dessa får man väl ta med en nypa salt.

    Själv använder jag ingen utan kör via webben. Trots det kommer dagligen påminnelse om att byta till app. Full eller Lightvarianter. Verkar väldigt viktigt för dem att vi använder appar ( och ger dem en massa tillstånd att snoka i luren)
     
    Kristy gillar detta.
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är alltid de som klagar som syns mest. Jag tycker att Facebook Messenger numera är en smått fantastisk app. Jag har aldrig haft något problem med den. Förutom reklam dårå.
     
    jnsson och katho gillar detta.
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Jag vet ju inte men gå in och kolla. Se de senaste betygen. 4.1 ett väldigt högt betyg. Dessutom har det ökat från 3,9 på ganska kort tid trots att det verkar ha strulat mkt. Men som sagt. Aldrig använt själv
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Håller med dannejanne om att det är de som klagar som syns mest. De som är nöjda klickar i bästa fall i ett betyg men skriver sällan något.

    Sedan finns förstås bot-arméer som höjer och sänker betyg. Syns även på siter som tripadvisor.
     
  5. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Så kan det givetvis vara. Men jag har ändå svårt att se att den skulle nå 4.1 med denna missnöjda botarmé. Skulle gissat den skulle hamna på kanske 3,5 om man slog ihop alla betyg. Men är nog svårt frisera.

    Edit:detta har inget att göra med om dessa appar är bra eller ej. Utan om betyget är korrekt utifrån användarbetyg