Problem: Bildmappar försvunna / filstruktur?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Calzone, 9 september 2012.

1. Calzone

Calzone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj där!
    Eftersom jag haft problem att komma åt mina bilder via KiesAir och andra trådlösa (iofs även trådat) lösningar så tänkte jag röja upp lite bland mapparna. När jag utforskar via ES Filutforskaren så finns mina kamerabilder i /sdcard/external_sd/DCIM/Camera/ . Jag flyttade bilder från /sdcard/external_sd/DCIM/100MEDIA/ till ovanstående mapp. När jag nu öppnar galleriet i telefonen finns det inga mappar alls där! Visar bara "Inga objekt", om jag tar ett kort med kameran syns inte det heller någonstans. Problemet har varit att jag inte kommit åt mappen external_sd när jag anslutit telefonen med usb-kabeln till datorn. Kan jag på något sätt återskapa hur originalstrukturen ska se ut? T.ex. har mina mappar som andra fotoappar skapat också försvunnit.
    Oavsett om jag väljer lagring i telefonen eller på minneskortet så syns inga bilder som jag tar.

Hoppas ni förstår mitt problem, det var lite krångligt att förklara på ett enkelt sätt.

Skulle bli otroligt tacksam för svar!

Mvh
    Micke K

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm, mysko! Prövat med "Wipa Cache Partition" i Recovery? (Stäng av mobilen, håll in Volym upp + hemknappen + powerknappen tills en meny kommer upp)! Enda tipset jag har än så länge...