bilhållare, köra musik via AUX, bluetooth samtidigt?

Diskussion i 'Magic' startad av mr_c, 31 aug 2010.

1. mr_c

mr_c Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Ska försöka roota min HTC magic så min far kan ta över den sen.

De han vill kunna göra är:

Montera den i en hållare i bilen så att den laddas, ha 3.5mm plugg ipluggad,o in på AUX på bilstereon så han kan köra spotify, o samtidigt köra bluetooth från telefon till stereon just för handsfree möjligheten.

GÅR det? nån som provat?

Så inte handsfree ljudet väljer o gå ut via 3.5mm pluggen istället, o vad händer med spotify't, stannar de automatiskt, eller måste man bryta det för o kunna prata? :)

Hoppas nån har svar på mina frågor ^^

2. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj :)

Hållare kan han ta vilken universal som helst och köra en cigg-->Usb för att ladda. men 3,5 plugg vetti fan finns någon miniusb adapter att köpa men om det går att ladda samtidigt har ja inte en suck om.
    Kör själv cigg->Usb sen Blåtand till stereon, men då kan ja både streama musik från luren via t.ex. youtube eller va man vill och även prata via bilens handsfree.

Bilder:
    Första bilden är då min Mic, min trogne bilkyckling fick offra sina ögon för mitt prylintresse.
    Andra bilden är min huvudmeny, jäkligt smidigt. Klickar man på Tel så har du t.ex. val där du har en hel keypad, bara att slå numret och ringa utan att ens röra telefonen. Sen telefonboksuppringing osv osv.

Nästan lite off topic, men men rekomenderar att streama istället för 3,5 plugg :) funkar Klockrent

/Skumberg

3. mr_c

mr_c Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha stackars kyckling ^^

Okej men de fungerar felfritt med o streama musiken iallafall? Har bara provat nån gång med min Hero till farsans stereo, o har funkat bra då iallafall :).

Frågan är om de är samma ljudkvalité ut via blåtand som 3.5pluggen? BORDE ju begräsna bitraten tycker ja :)

Hittade på brodit en aktiv hållare för magicen, med nån extragrejj på så man kan ladda + få 3.5plugg ut samtidigt :)

Sen är ju då bara frågan om de funkar o köra tele via blåtand o musik via 3.5 :)

4. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Han klaga inte iaf :P sen har han blivit en väldigt bra lyssnare :P

Ja lägre bitrate blir de nog, streamar ja från youtube när ja kör så hör du skillnad jämfört med att streama en mp3a men tvivlar på du hör skillnaden mellan samma låt genom blåtand som 3,5pluggen :)

Jadu det är frågan om den skuttar över till blåtand vid tele eller om den skickar allt via 3,5...borde finnas någon som testat tidigare tycker man :)