Billaddare

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av Sveos, 20 dec 2017.

  1. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Eftersom Pixel nådde humana prisnivåer nyligen och jag hade pajat min gamla telefon slog jag till och än så länge är jag helnöjd om än lite fundersam om det här med laddning av den. Jag har förstått att det är USB PD som gäller för optimal laddning, men att det fungerar OK att ladda med vanliga laddare också.

    Däremot är min gamla Qualcomm 2.0-laddare i bilen är helt oduglig när det gäller att ladda Google Pixel och nu undrar jag vad ni har för väl fungerande billaddare till era Pixel-telefoner.
     
  2. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Tillägg. Detta är ju knäppt. Igår när jag använde billaddaren jag hade sedan tidigare för första gången stod det bara "laddas långsamt" och den tappade batteri fastän den var inkopplad, bara skärmen var på.

    Idag - efter att jag beställt en annan laddare från Amazon (Belkin 15W (som dessutom fanns på Clas Ohlson märkte jag nyss... :ehm:)) - och jag åkte till jobbet laddade den med hastigheten "laddar" och laddade med OK hastighet. Och sedan alldeles nyss, när jag åkte hem från jobbet, laddade den plötsligt "snabbt".

    Allt detta fastän jag inte gjort några ändringar alls. Knäppt, som sagt.