Billig (Kina) platta med ICS, 3G, 9-10", finns den?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av PsychoCheF, 21 mar 2012.

  1. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag är på jakt efter en billig (max2500) platta, ny eller begagnad.

    Begagnat verkar hopplöst då de flesta vill ha nästan lika mycket som plattan kostade ny.

    De senaste timmarna har jag framför allt sökt på aliexpress
    Men jag har svårt att hitta någon med inbyggd 3G (nästa alla är med extern dongel) som uppfyller mina krav.

    Jag vill alltså att plattan uppfyller följande:
    - Inbyggd 3G
    - Android 4.0(.3)
    - Skärm ca 9-10"
    - 1GB RAM


    Jag kan tänka mig att själv flasha in ICS, om det finns ett stort användar stöd till nån platta.
    Mer eller mindre okända plattor måste finnas klara med ICS.

    Tacksam för alla tips!



    Denna tyckte jag nästan verkade perfekt, men det visade sig också vara extern 3G dongel till denna när jag kollade med säljaren.
    http://www.aliexpress.com/product-fm/527012503-Sysbay-9-7-Tablet-PC-Android-4-0-1-5GHz-3G-WIFI-16GB-HDMI-Camera-capacitive-wholesalers.html
     
  2. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Detta verkar besvärligt.
    Jag har sökt vidare, men det jag hittar har antingen Froyo installerat, eller har små skärmar kring 7".

    Jag kanske är för tidigt ute :(

    Är det någon som känner till någon kinaplatta med ett bra community stöd, så man kan installera en moddad ICS version inom rimlig framtid?
     
  3. misewixe

    misewixe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    kolla på merimobiles.com

    Rekommenderar inte att handla från aliexpress eller alibababa osv.

    Antingen Merimobiles eller Pandawill.com

    Ett tips är även att få grejerna hemskickad express med DHL, Fedex eller UPS,
    visst, det kanske kostar 300kr extra men då har du iaf försäkrad vara och leverans inom några dagar.

    köpte själv en Aocos N19 för ett halvår sedan och är väldigt nöjd. Den finns även som internal 3G
    fast den kör bara android 2.3

    Vissa tablets kan du välja med internal 3G för en tilläggssumma,
    annars så kan du köra via wifi hotspot på mobilen vilket fungerar bra det också.

    Denna kan du, för ett påslag på 400kr, få med inbyggt 3G
    http://www.merimobiles.com/Aoson_M19_9_7inch_IPS_Screen_1024_768_4_3_Android_p/meri3375.htm
     
    Last edited: 22 mar 2012
    PsychoCheF gillar detta.
  4. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det verkar som jag får ge avkall på ICS om jag ska få tag på en platta inom rimlig tid.
    Kan inte förstå varför det inte finns någon platta som uppfyller mina önskemål.
    Bortser man från 3G så finns det ju flera fina alternativ.

    Just nu har jag kikat på dessa plattor.
    Honeycomb är åtminstone gjort för en platta, och har jag tur kanske det går att uppgradera senare på något vis.

    2012 9.7 inch 10 point Capacitive Multi-touch IPS screen+Nvidia Tegra Dual Core Cortex A9
    Kanske lite klent batteri?
    Inget modellnamn alls, så det blir nog svårt att googla fram info eller uppdateringar.

    Wholesale J3 9.7" IPS Capacitive Touch screen Android 3.2 Tablet PC - 8GB Nvidia Tegra 2 A9 Dual core
    Bätte batteri.
    Sett modellen på flera sidor.


    HY ZERO T91 Android 4.0 Tegra2 of nvidia Dual core 9.7" IPS 10 points capacitive touch screen wifi 8GB built-in 3G

    Verkar vara klent batteri även här, men kanske med ICS :)
    Har skickat en fråga till säljaren.

    9.7 inch tegra T20 dual core tablet pc IPS screen,built-n 3G,bluetooth
    Ser likadan ut som ovan, men bättre batteri och långsammare CPU. Endast 750MHz...


    En jäkla djungel :)
    Tips och åsikter mottages gärna!