Billig smart/träningsklocka med bra GPS för realtidshastighet

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av F-Forward, 18 okt 2020.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Hej,

    Söker en klocka med GPS som visar nuvarande hastighet (helst i takt/km-tid) utan märkbar fördröjning, även i högre hastigheter. Alltså vid 20-50 km/h så ska det inte vara flera hundra meter innan den visar korrekt hastighet. Antar att klockan både måste vara snabb och ha bra GPS för att detta ska fungera. Har idag en Amazfit Pace, men den släpar efter för mycket.
    Är det någon som har bra erfarenhet kring detta? Kanske någon som testat sin klocka när man cyklar exempelvis? Hur är Samsung generellt? Wear OS? Amazfit/Zapp nyare som inte kör Android? Är "riktiga" träningsklockor generellt sett bättre?
     
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Har bara erfarenhet av Garmin, Apple och amazfit. Kan bara hålla med dig Amazfit var seg och visade även fel flera gånger för mig.. Apple hoppar igång snabbt men när man sen kollar detaljer efter rundan så händer det lite då och då att den missar första biten på sträckan.. Garmin är enligt mig snabbast och mest exakt. Märkte dock att om man byter position mellan rundorna så t.ex om jag körde två rundor hemma i sthlm så hittade den satelliter sjukt snabbt speciellt andra rundan - om jag i stället drog till stugan på Gotland och körde en runda så kunde det ta några sekunder till att hitta satelliter..