Billig smartklocka - Vad bör jag tänka på?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av KiloEterna, 22 nov 2019.

  1. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag kollar ofta på Banggood.com efter billiga smartklockor, men innan jag trycker på köp så blir jag alltid skeptisk.

    Vi tar denna som exempel: Kospet Magic Super Slim Motion Track Blood Pressure O2 Test Sleep Monitor 15Days Standby Smart Watch  Smart Watch & Band from Mobile Phones & Accessories on banggood.com Är det ren skit? Jag vill bara ha en klocka som kan visa notiser från Messenger, Messages, WhatsApp. Det är allt.

    Exempel två: Bakeey GT105 1.22inch Fashion UI Heart Rate Blood Pressure Monitor Weather Forcast Smart Watch Smart Watch & Band from Mobile Phones & Accessories on banggood.com

    Är det bortkastade pengar?
     
  2. astrob0y

    astrob0y Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    261

    MINA ENHETER

    ROM:
    Stockholm
    Var skeptisk till dem. Deras 3d-bilder påvisar inte hur blaskig kvalitén på dessa är.
    Vänta till black friday och Whitings rea. Du får då hybridklocka som är snygg med batteritid som ligger på 25 dagar (och om du skulle glömma ladda den går klockan ytterligare x antal dagar utan smartfunktionerna).
    Collector Watchbox sets – | Withings

    finns en här: Webhallen.com
     
  3. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Blaskig skärm är väl egentligen skitsamma. Jag vet att jag inte får en Full HD OLED för de pengarna.

    Hybridklockor är fula, uppfyller inte mina krav och dessutom så är det helt utanför min budget. Jag snackar om kanske MAX 500 kr. Är inte så kräsen, vill bara kunna läsa notiser och kanske byta låt på Spotify.
     
  4. Ducceman

    Ducceman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2013
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Platta:
    S6 Lite
    Övrigt:
    Shield 2017
    Känns ju orelevant att ge dig köpråd på en klocka som kostar 10 gånger så mycket som du vill ge [emoji6]

    Köpte en billig smartklocka till mamsen(banggod) bara för att hon tyckte det var bra med större siffror på displayen.
    Har funkat klockrent... Nu i ett halvår iaf.
    Tror hon laddar den typ 1 gång i veckan.
    Sen alla aviseringar och sånt är ren bonus för henne men de ser ut att fungera bra iaf.
    Vet ej hur exakt stegräknaren och pulsmätare är men det funkar iaf.
     
    KiloEterna gillar detta.
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Lite gammal tråd men jag skriver här ändå.

    Jag har nu en Xiaomi Mi Band 2 som funkar rätt bra men är jäkligt irriterad på att displayen är så förbaskat svag, i dagsljus syns inget alls.

    Är ute efter en billig smartklocka med tydlig display, har inget emot en hybridklocka så som Whitnings eftersom det jag främst är ute efter är vibration vid aviseringar och att kunna läsa av tiden även då solen gassar.

    Om man kan se varför den vibrerar är ett plus men inte helt nödvändigt och batteriet får gärna räcka minst en vecka.

    Kan man hitta någon klocka som uppfyller de villkoren? Gärna med en bra app för inställningar så om det inte är en hybrid så måste den vara billigare än Whitnings...

    Kan den här uppfylla villkoren och har någon här erfarenheter av att köpa från Proshop?
     
    bernard gillar detta.
  6. bras_7

    bras_7 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello /Tele 2
    Telefon:
    Realme 8 5G
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4 Plus WiFi+LTE Editi
    Heleg gillar detta.
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    En medlem i forumet tog kontakt med mig, hade en Whitnings att sälja, jag slog till och är väldigt nöjd än så länge.

    Nu väntar jag på att laddaren ska komma (personen glömde att packa ner den).
     
    bernard gillar detta.