Billig telefon med Wow-upplevelse

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jakethesnake1, 27 maj 2022.

  1. Jakethesnake1

    Jakethesnake1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2019
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej! Jag minns för några få år sedan att jag hade en iPhone XS, sen köpte jag en Huawei Mate 20 pro begagnad för 2500 kr i fint skick, och sålde min begagnade iPhone XS för mycket mer. Men jag kände att jag fick grymt mycket för pengarna med Huawei och jag var toknöjd med den telefonen! Kameran, snabbheten och hur smidig den var att leva med. Jag kände att det var grymt mycket för pengarna jämfört med iPhone.

    Idag har jag en iPhone 12 Pro Max. Men jag känner att den är för klumpig och ibland även laggar faktiskt. Kameran är dock grym! Finns det någon annan telefon (gärna begagnad), som jag kommer få en Wow-upplevelse av som är Android? Som helst är billigare än iPhone så man känner att man inte behöver vara lika rädd för att tappa bort telefonen osv.

    Tack på förhand för tips!
     
  2. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    967
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Wow-upplevese svårt då vi uppfattar olika, men spontat tänker jag typ oneplus nord 2 med 90hz skärm uppdatering.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 099
    Mottagna gillanden:
    4 806
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Jakethesnake1 och bernard gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du är på jakt efter begagnade lurar skulle jag säga Xiaomi Mi 11. Den går ofta för runt 3000 kr numera och har en ruggigt bra skärm och haptisk återkoppling. De enda telefoner som gett mig en wow-känsla senaste åren är Samsungs Ultra-serie (S20 Ultra, S21 Ultra, har ej testat S22 Ultra), Huawei P50 Pro, Mi 11-serien och Pixel 6 Pro. Av dessa är det bara Mi 11 som går att köpa till ett riktigt lågt pris begagnad. S20 Ultra tycker jag själv har en för dålig kamera men annars hade jag nog valt den över Mi 11. Tycker inte alls man får någon wow-känsla på Motorolas och OnePlus nyare flaggskepp (dock mer på OnePlus än Moto) men det ligger självklart i betraktarens öga så inte givet att du skulle dela min uppfattning.
     
    Kristy, Yoko666 och bernard gillar detta.
  5. Jakethesnake1

    Jakethesnake1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2019
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack! det finns så många olika Mi 11 varianter, heter den bara Mi11 och inget annat? Inget T eller Pro?
     
  6. Jakethesnake1

    Jakethesnake1 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2019
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Att man får motsvarande prestanda och upplevelse (om inte bättre) än iPhone men till ett markant lägre pris begagnat.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej "T"-varianterna är sämre om man vill ha en wow-känsla.

    Xiaomi Mi 11 - Full phone specifications

    Har själv Mi 11 Pro som är samma telefon fast med lite bättre kameror och IP68. Den släpptes dock aldrig globalt så det finns bara kinaimporterade varianter av den..
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan tillägga att nackdelen med Mi 11 är medioker batteritid. "T"-modellerna är bättre där men har istället sämre skärmar och vibrationsmotorer samt saknar trådlös laddning.
     
    Millwad gillar detta.
  9. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Edge 30 verkar ju faktiskt ge en "wow-känsla" att hålla i, 155 gram på en 6,5 tums telefon är ju nästintill häpnadsväckande. Recensionerna jag läst verkar klart positiva också. Men i det stora tro jag det faktiskt kan bli svårt att bli alltför imponerad om man går får en betydligt dyrare iPhone, till en android för halva priset även om man förstås för mkt pang för pengarna :)
     
  10. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Man vänjer ju sig oerhört fort enligt mina upplevelser . Finns inget som rättfärdigar priserna på iPhones eller andra dyra flaggskepp för den delen tycker jag
     
    Jörgen Ö gillar detta.
  11. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    För att jag ska få en "wowkänsla" måste prylen tvärt om vara tung, kännas solid osv. Riktig wowkänsla fick jag en gång i tiden av HTC Legend, en liten, medioker lur i ett enda utfräst stycke aluminium. Att hitta ett guldkorn, där det känns som man får mer än man betalar för väger annars upp eventuella trista materialval, alternativt en grym deal...finns en anledning att man hänger i fyndtipstråden..
     
    rickards och bernard gillar detta.