Billiga(Kina) tablets med Retina skärm

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Garmin, 15 dec 2012.

1. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Det är kanske snarare jag som är laggskadad, tycker alla telefoner och plattor med Android laggar, och tycker denna är bättre än vad jag är van vid men visst laggar/hackar det vid scrollningar och animeringar. Visst är det inte i närheten av en enhet med iOS men som sagt, bättre än vad jag är van vid och jag skulle kunna leva med det. Det kan nog bli delvis bättre med en annan launcher.

2. doomenicer

doomenicer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har skaffat du denna plattan eller drömmer du också via Youtube-klippet? Har en flångans Ipad2 hemma just nu och är bara så vansinnigt trött på begränsningarna i denna, ios må vara "laggfritt" men vad tråkigt det är. Tycker även att denna laggar i menyerna ibland, fungerar dock riktigt bra på att surfa med men det är väll typ det ända.

Skickat från min Optimus 2X via Tapatalk 2

Last edited: 8 feb 2013
  3. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Nej jag drömmer vidare ;)

Är inte den som köper prylar snabbt utan gör noggranna undersökningar innan, för att få mest valuta för pengarna... så jag kommer avvakta tills denna platta är mer välkänd, spridd och kanske har ett gäng custom roms :)

4. doomenicer

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ok, ja det är nog min stil med, har kollat väl länge nu bara utan att det blivit något köp. Men jag funderar faktiskt på att slå till på denna

5. lighisse

lighisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På slatedroid är det ju endel som klagar på Ainol spark9:s lagg i menyer, verkar som ainol har lite problem med lagg på sina plattor och de inte är bäst med sina firmwares. Mycket hjälper att byta launcher som det verkar men helt bra blir det inte.
    Jag har en Ainol aurora platta den har lite smålagg men inget jag stör mig på direkt, hårdvaran på den är väldigt dålig då den är över 1 år gammal. Men plattan är välbyggd så hårdvarumässigt litar jag på Ainol frågan är mjukvarumässigt som så många på slatedroid klagar över...
    Så skulle nog vänta någon månad till på köp för då kanske de kommit ut med stabilare roms/firmwares.

6. doomenicer

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ok, tack för tipset, då väntar jag nog lite till ändå kanske. Hur upplever du annars din platta? Batteritid? Färger?

7. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Blivit lite mer sugen på Newtway F9X för bara $220, p.g.a. att de i denna recension kommenterar att högtalaren spelar riktigt högt, något som verkar sällsynt på Kina -plattor men är viktigt för mig. I övrigt liknande specs som Ainol Novo9 Spark eller Cube V972.

8. smartphonee

smartphonee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

9. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

10. Kimmen

Kimmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Långa diskussioner och tester på slatedroid just om 3066 retina mot A31 retina.. En dualcore 3066 är ungefär lika snabb som en quadA31 bla eftersom klockfrekvensen är så låg på A31, dvs onda 972, ainol sparks etc. Jag kommer vänta 1-2 mån tills rockchip3188 finns ute. Fått mkt bra kritik i tester.. Mkt snabbare och stabilare än A31, över 18000 i antutu för övrigt.

botze och Seppukusaint gillar detta.
  11. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Intressant, tack för informationen!

12. BiTTeR

BiTTeR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är inte alls ovanlig. Quad-core är ju detta årtiondets säljtrick nr:1.

13. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Är du bitter? ;)

14. BiTTeR

BiTTeR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haha det är jag iförsig men oavsett så är det så fruktansvärt många Quad-core plattor nu som presterar sämre än dual-core föregångaren och som samtidigt drar mer batteri. Lite som i grafikkortsdjungeln där de skyltar med 2gb fruktansvärt långsamt minne och en vrålstor 5400 disk men de säljer som smör eftersom de flesta bara läser fetstilen.

15. smartphonee

smartphonee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

vet inte,
    bara tror det är en väldigt bra tablet
    har haft flera tablet från det fabrikatet och de har vart väldigt bra kvalite & bra

men nästa tablet jag ska köpa blir garanterat en sån här
    http://www.aliexpress.com/item/9-7-...C-Exynos4412-1-4GHz-1G-RAM-16G/739933791.html

love it :)

Last edited: 11 feb 2013
  16. Lager

Lager Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är inne på att beställa en tablet vartefter. Vill gärna hålla ut till RockShip 3188 kommer, men det kliar i fingrarna.

Vad jag förstår så kommer nya rockship vara lite snabbare, och spara in lite betteritid?

Jag kommer använda den till att spela enklare spel (ej multiplayer), läsa mail, surfa, streama play-tv. Allt för att slippa datorn.

Väljer fortfarande mellan Hyundai X900, Ainol Novo9 samt Onda V972.
    Men lutar åt en Hyundai. Någon som testat den? Eller varför borde jag inte välja den? :)

Tänkte också beställa en till barnen, max $65-70.
    Här är barnen 2 och 4 år. Mest barnspel m.m.

Någon med förslag?
    Kan man uppdatera Android 2.2. till ver 4 på de som har den gamla?

Tack

17. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Nej du kan normalt inte uppdatera, såvida tillverkaren (eller någon hemutvecklare) släppt en uppdatering.

Om jag vore du så hade jag haft lite is i magen och inväntat plattor med Rockchip 3188, som enligt ryktet ska vara klart snabbare och snålare än Allwinner A31 -chippet. Annars hade jag slagit till på Ainol Novo9, som är billigare och borde vara bättre på alla sätt än Hyundai -plattan...? :)

Ingen aning om vilken platta du kan hitta för $65-70, men varför kan de inte leka med den "fina" plattan? :) Min erfarenhet är att även barn uppskattar bra flyt och prestanda.... :)

Lager gillar detta.
  18. Lager

Lager Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack botze.
    Det finns några plattor som ligger i den prisklassen, men de verkar så klart äldre, och några har t.ex. android 2.2

Tänkte jag skulle ha den "fina" plattan för mig själv :)
    Får se om kidsen får någon man inte behöver vara lika rädd om.

Hyundai plattan är sämre för den har det äldre rochchip 3066, och de andra har A31?
    Då lutar det åt Ainol.

19. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Tja eftersom jag inte själv har provat så kan jag ju inte uttala mig säkert, men A31 är iaf nyare än 3066 och har dubbelt så många kärnor, så det BORDE ju vara snabbare, men jag vet inte :)

20. Snarko

Snarko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lager gillar detta.