Billigast möjliga surf abb

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av wizz, 27 mar 2012.

  1. wizz

    wizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Telefon 2:
    Huawei P8 Lite
    Telefon 3:
    Ulefone Metal
    Om jag nu skall skaffa en platta så vill jag naturligt vis kunna ta med den från hemmet.
    Det som den avnänds till kommer vara en del surf men inget direkt nerladdning det gör jag via wifi hemma.
    Men vill kunna kolla nyheter hålla mig uppdaterad på forumen man är aktiv på samt kolla av min mail både jobbets och hemma.

    Så jag vill ha det billigaste som finns och utan bindningstid kanske något kontant kort med fri surf..

    Så jag tar gärna emot tips..
     
  2. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Hade precis tänkt skapa en liknande tråd :-)

    Jag har ju Telia kontantkort i dagsläget så det ligger ju nära till hands att köpa ett årskort mobilsurf. Sedan fanns ju 3Mini, men eftersom jag inte ringer folk eller sms:ar så verkar det onödigt. Universal Mobil 57 var ju ett annat alternativ, nån tia dyrare per månad men med obegränsad surf vad jag förstått. Men jag känner kanske att jag klarar mig med 500 MB per månad. Eller vad tror ni andra? Lite unket att det inte hänt något på ett par år? Att quota eller hastighet inte höjts?
     
  3. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    328
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Universal Mobil 57. Kolla in Universal Telecom på Google. Obegränsad surf på riktigt.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    joors.com - Nuff Said.
     
  5. wizz

    wizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Telefon 2:
    Huawei P8 Lite
    Telefon 3:
    Ulefone Metal
    Ja jag har kollat på joors som ett allternativ men har ingen invite dit så har annmält mig för att få en men skulle behöva det så fort det går.
     
  6. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Jag kör med Telenors fast pris på mitt kontantkort. Obegränsad surf, sms, mms och telefon. Inga öppningsavgifter eller så. jag betalar 500 spänn i månaden.
     
  7. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Joors alltså ... jag vet inte ... är det nån app man ska köra i bakgrunden då som tar hem annonser och suger ur batteriet? Och även om det är en engångsavgift så vet man ju aldrig om det kommer att bullas upp med betydligt mer reklam i framtiden? Sen så fick jag intrycket av att det var rätt dålig hastighet, typ nästan aldrig över 1 Mbit.

    Jag skulle vilja ha något som är billigare än 42:-/mån (dvs årskort mobilsurf). Men visst, jag är öppen att iaf överväga Universal Mobil 57. Men jag är osäker på om jag kommer att använda mobilen på ett sådant vis att jag drar nytta av det. Spotify har aldrig slagit igenom här ex. Ska man överdriva lite så tänker jag mig en telefon som en app-plattform, ett sätt att komma åt Prisjakt o Blocket samt en mobil RSS-läsare.
     
  8. bjornhallberg

    bjornhallberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Jag får svara på mig själv då: Det billigaste sättet är naturligtvis att köpa ett årskort surf i andra hand av någon vänlig själ på nätet. Då kan man ju komma undan med 200 spänn för ett årskort och minska månadskostnaden rejält. Jag är väl bra korkad som inte kommit på det tidigare antar jag.

    Sen har jag sett att en del årskort, bl.a. de som säljs på Tradera, säljs som startpaket med färdigt nummer o allt. Men det kan det kanske vara värt för att få billig surf. Speciellt på en tablet.
     
  9. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det finns ju telenor surf för 79kr/månad som du kan välja 0 månader = inte bunden? Obegränsad surf då också :) Eller jag till 15gb sen blir du lägre prioriterad OM nätet är överbelastat.