Billigaste/bästa surfabb med ny Xperia S/SGS3?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av MrM3, 5 mar 2012.

1. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Ska uppdatera min gamla X10a och kommer att skaffa antingen en Xperia S eller SGS3 beror lite på specs/funktioner etc med SGS3an när den väl presenteras. Kommer köpa telefonen med abbonemang och antingen 18 eller 24 mån bidnignstid. På min nuvarande X10a ringer jag ytterst sällan. Skickar mest SMS och kollar FB/You Tube osv. Det jag är ute efter är bästa surfabbonemanget som ni kan rekommendera. Kommer använda telefonen mkt till surfande nämnligen som mejl, msn, you tube, streams, radio, svt play, fb osv. Till saken hör också att jag bor i en liten håla utanför Jönköping i Småland. Behöver därför bra täckning som håller både i tätort och på landsbygden.

Så ja, all tips om bra surfabb uppskattas.

2. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Telenor Surfa, 79:-/mån ger dig 3 mbit/s och obegränsad datamängd. Lägg till 99:-/mån så får du upp till 10 mbit/s, obegränsat.
    178:- i månadskostnad sen tillkommer ju mobilen med några hundralappar antar jag.

Ett tips är att ringa till respektive operatörs kundservice och beställa kontantkort (för mobilt bredband, (brukar ge högre hastighet)) och testa vem som ger bäst täckning/hastighet.

3. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

3 Total för 349:- under bindningstiden... Fritt blås.. Mer info hittar du på 3's hemsida...

4. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Det är bara 10 GB/månad i 3Total.

5. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Finns det andra abbonemang som erbjuder bättre? Har Telenor Surfa med 15GB/mån men max 3Mbit och 3Total/Tele2 erbjuder 32Mbit/80Mbit 10GB/mån.
    Sen med obegränsat samtal+SMS!

6. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Jag har Telenor med 10 mbit/s för 99 kr extra. Och det är ingen spärr på 15 GB utan bara att om det är hög belastning så sänks hastigheten för att alla ska få tillgång och det är bara en tillfällig sänkning.
    Jag tankade över 100 GB i mobilen förra månaden. Märkte av begränsningen några få kvällar.

7. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Samma på min Telenor Surfa med 15Gb och sänks om överskider mängden varje mån. Men det är samma med alla surf abb. numera och inte säkert att 3 eller Tele 2 sänker hastigheten. 32-80mbits är inte dumt med obegränsad röst/sms varje månad. Så 3 och tele 2 erbjudande är nog det bästa som finns i nuläget. Skulle bytt direkt om jag inte har 20 mån kvar av mitt telenor abb. :(

8. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nej, det är en gräns för när 3 KAN sänka din hastighet, för att inte överbelasta nätet. Men jag har varit över min gräns flera gånger, jag har aldrig blivit sänkt av 3.

Dessutom om man vill, så kan man lägga till surfpaket på fastpriset för att få högre GB per månad om man nu skulle vilja.

Ska man surfa är 3 absolut bäst, finns ingen som ens kommer i närheten, inte alltid billigast, men deras abonnemang där telefon ingår som 3FastPris är väldigt billigt.

Varnar bara: Köp inte Tele2, där får man vara glad om man lyckas ladda ner 1 mb ens.