Bilnavigering till Tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av Cyanopsis, 14 nov 2009.

1. murre87

murre87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

2. Droid_276

Droid_276 Guest

finns det inget sätt att kringå den avgiften ? ingenstans att ladda ner kartorna ifrån eller?

3. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det någon som har testat Andnav2 och nedladdning av kartor?
    Ska ju gå att ladda ned kartor bland annat Sverige. Hittade kartorna på www.andnav.org.
    andnav2 fungerade ju inte så bra när man sökte på adresser i Sverige. Testade att söka på Ryhov som är sjukhuset i Jönköping men det fanns inte.Även att det fanns med sedan på kartan. Var också segt i laddningen. Så det skulle vara intressant och veta om det är lika segt om man laddar ned kartan.

4. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Blir så iriterrad på telenors kundtjänst. Har i fler dagar försökt ladda ner deras navigations program som enl deras hemsida skall funka till min tattoo. Får bara upp en massa felmeddelande att min telefon inte känns igen och att jag skall använda en annan wapläsare. Har varit i kontakt med kundtjänst men det slutar bara med att dom inte vet hur man skall göra och att dom sitter och läser samma faq som jag läste innan jag ringde dom. Var inne på wisepilots sida, där var det hur lätt som helst, gå in på denna länk, välj modell, välj språk, Klart. Svårare än så skall det inte behöva vara, förstår inte varför Telenor skall krångla till det.

5. Naesstrom

Naesstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan tipsa om Waze som navigering!
    Eller i alla fall som en start till navigering, kostar inte ett öre men du får hjälpa till lite själv i början :D. Jag har kört det ngn vecka nu och det är faktiskt riktigt skoj!

mer info på www.waze.com

6. mar100tin

mar100tin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Jag har haft precis samma problem med telenor. Tankade ner wisepilot från deras hemsida. Hade lite problem med aktiveringen av programet men det fungerar...utom röstnavigationen. Den är helt osynkat och upprepar sig i looper med meningslösa uppmaningar. Efter flera kontakter med htc sade de slutligen att tattoo inte stöder röstnavigering för den har inte röstuppringningsfunktion. Jag tror inte på det.
    Min frågar är därför .. Fungerar röstnavigering på din tattoo ?

7. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har ännu inte aktiverat wisepilot för jag hade gett mig fan på att jag skulle få telenors version att funka. Men efter kanske 10 samtal med telenor och ingen kunde hjälpa mig eller tala om för mig varför deras version inte gick att ladda ner men wisepilots kunde man ladda ner och installera på under en minut, så gav jag mer eller mindre upp. Men jag skall aktivera 5 dagars trialen av wisepilot och prova det under dagen så får vi se hur det funkar. Återkommer.

8. Thulo

Thulo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu har jag varit ute och testat wisepilot i bilen. Som sagt rösten får knäpp juck hela tiden rabblar hela sitt ord förråd på en gång. När man kommer till ett ställe som man skall svänga på efter kartan, så börjar den " du har nått din destination" snabbt följt av " ta ut på motorväg".. antal meter".. "gör en usväng" så håller den på hela tiden och ljudet klipper ibland mitt i en mening känns det som.

9. mar100tin

mar100tin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt. Allstå från telenor gick det alls att tanka ner wispilot. Gjorde det från wisepilot.com. Men sen när jag eftr många om o men kunde aktivera programet så har röstfunktion fått en knäpp. T o m när jag trycker igång programet går en röst ut med svammel om motorväg etc nått din destination. Men visuella guidningen fungerar. Jag har avinst programet och prövar nu nav4all som är gratis. Bara för att testa röstfunktion.
    Hållare till tattoo rekomederas brodit med laddare ( cigg-uttaget) .Kan köpas från dustin