Bixby startar istället för google assistent via headset

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av deerfo, 27 aug 2020.

  1. deerfo

    deerfo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej! Har en Note 20 Ultra. Är yrkeschaufför och håller på att bli galen pga Bixby. Slänger snart telefonen genom rutan. Alltid använt google assistent pga att google kan svenska.

    Har inaktiverat allt som heter Bixby. Google assistent är default och startar som d skall från enheten. MEN om jag trycker knappen på headsetet (PLT V5200), så drar telefonen igång Bixby likförbannat.

    Aldrig haft detta problem med Note 9 eller annan Samsung. Någon som har någon erfarenhet av detta och kan ge tips hur fan man får till detta?
     
    Last edited: 27 aug 2020
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vet inte varför de fortsätter envisas med att göra det så komplicerat, då ytterst få har användning eller nytta av Bixby. De borde bara ha en knapp någonstans där man får välja vad som skall vara standard, så folk slapp inaktivera manuellt både här och där.

    Hur som helst behöver du förmodligen leta upp Bixby Voice i applistan och välja att tjänsten inte skall vara standard, när du sedan nästa gång aktiverar bör du kunna välja Assistant förmodar jag:

    Screenshot_20200827-124224_Settings.jpg
     
    Puttesson och chraist gillar detta.
  3. deerfo

    deerfo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    5
    Tack! Det fungerade faktiskt!

    Är förbannat märkligt att dom gör såhär. Hade kunnat förstå om man hade kunnat använda skiten effektivt. Men så länge svenskt stöd saknas, så är Bixby helt värdelöst mot google assistent. Jag blir schizofren nästan av att prata engelska för mig själv vid ratten bara av att skriva ett sms. Höll bokstavligen på att slänga iväg telefonen genom rutan i morse.

    Att låsa in folk i ett program som saknar stöd i de flesta länderna är bara vansinnigt sjukt!
     
    Trino, Puttesson, Taskman och 1 annan gillar detta.
  4. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Satt igår kväll med mc-hjälmen på mig inomhus och försökte få igång Google assistenten. Har ju Cardo Packtalk installerat i hjälmen och man kan få igång assistenten genom att säga "OK Google" till Cardo. Funkar normalt perfekt utom när man som jag igår satt med en ny mobil i vilken Samsung gjort vad de kan för att jävlas. Satt säkert i en timme med hjälmen på huvudet och hojtade "OK Google" innan jag hittade det stället där jag kunde ta bort Bixby som standard. Hoppas ingen tittade in genom fönstret. :)
    När man sitter på hojen är det ju jäkligt smidigt att be assistenten att ringa någon eller skicka ett meddelande utan att man måste stanna och plocka fram mobilen. Sen att den kan tala om hur vädret blir eller något annat är ju inte fy skam det heller. Man kan till och med med röstkommandon starta Google Maps och bli navigerad till valfritt ställe.