Blå hinna på bilder ifrån kameran

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Mellon, 15 maj 2011.

  1. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Hejsan alla!

    Jag har märkt att kameran på min sgs2 har en blå hinna som täcker halva bilden.

    [​IMG]

    Den syns extra lätt i dåliga ljusförhållanden. Har testat att göra fabriksåterställning men det hjälper inte.

    Någon annan som har samma problem? Försöker ta reda på om det är fabriksfel (vilket jag tror). Jag har för mig, då telefonen är mindre än 7 dagar gammal, att ett sådant här fel skall gå under Dead On Arival. Jag skall då kunna skicka tillbaka telefonen till CDON och få en helt ny och slippa hela karusellen med att den skall iväg på reperation i en månad. Någon som vet om detta stämmer eller har jag fått DOA-grejen kring bakfoten?
     
  2. Zaklin

    Zaklin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du har inte fått DOA-grejen om bakfoten.

    Får du den "blåa hinnan" på varenda bild? Cdon:s lager kommer att kontrollera din felbeskrivning och kan dom inte reproducera felet kommer din DOA inte att godkännas.
     
  3. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Till en början trodde jag bara att fenomenet började uppträda igår. Men när jag kollade igenom alla bilder på datorn så ser man hinnan på nästan alla bilder. Som sagt syns det lättare på bilder med dåligt ljusförhållande. Så jag antar att jag får nog skriva i vilket förhållande CDON behöver ta bilden för att reproducera felet. Man ser den tex väldigt enkelt i ett mörkare rum på kvällen. Märkte det väldigt tydligt igår när jag tog kort på en vit duk på bordet. Ena sidan av duken är blå andra sidan har en mer gulaktig/orange ton.
     
  4. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Verkar vara problem med just din lins. Jag har ej märkt av något på min.