Pixel 6a kommer säkert att drälla ut i mängder kring 2500 på Tradera, Swedroid, Sweclockers, den som vill ha pengar snabbt kanske släpper för mindre. Jag köpte 2 nya Pixel 6a till barnen i våras för 2500 på Tradera, mycket bra köp som jag har Fello 6GB-abb på åt dem för 95kr/månad.
Hur det är för barn och skolor och Iphone-press kan ju diskuteras, det varierar nog, men jag tänkte att om mina barn har relativt bra Android-mobiler, för ett relativt lågt pris, så får vi se hur det funkar. Dotterns kompis behövde ersätta en äldre "ärvd" Iphone som blivit trasig, tror den nya låg på 8000 när hon fick den - möjligt att föräldrarna tog den med abonnemang, men det tror jag inte, de har Iphone Max Pro Ultra whatever själva så är säkert bundna redan. Min upplevelse är att barnen i lågstadieålder inte ser någonting som problem, de anpassar sig med varandra.
Comviq-dealen är ju bättre än "Tradera" + Fello/etc om man behöver mycket data, men mina barn (10, 12) gör inte av i närheten av så mycket, då det finns Wifi nästan överallt (eller så delar jag av mitt 100GB-abb via hotspot). Comviq har ju bra lösa abb också nu, med lågt pris ett halvår eller vad det nu var. Sedan kan man ju byta.
Min fru behövde ersätta sin Galaxy S7 nu till sist, så där band jag mig i 24 månader på Comviq för 299kr för att få en (med moderna mått mätt liten) S22 till henne (S23 gav inte mycket extra för henne men kostade mer). Jag ligger kvar på min S21, på Comviq nu alltså, medan frun kör Fello 6GB för 105kr.
Last edited: 23 november 2023
IRONMIKE, Kristy och Dingus gillar detta.