Black Friday/Black Week 2023 - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 6 nov 2023.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. machiavelli1337

machiavelli1337 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det gjorde jag med Telia i år och det gick INTE, har gått föregående år dock.

2. Korvvish

Korvvish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20
    Nu menade nog han inte mobilabonnemang utan rent bredband man har i hemmet :)

Kollar själv efter bra erbjudanden.

liqwid78 gillar detta.
  3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag gjorde det för två månader sen. Sänkte från 549kr till 399kr. hade 349kr innan som gällde 12 månader.

Svampen gillar detta.
  4. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Jag har försökt göra så i flera år utan framgång.
    Värst var för två år sedan då jag ej, som vanligt, kunde förlänga med bibehållet pris hos operatören.
    Min Fru kunde dock teckna till det nya låga priset, MEN vi var ändå tvungna att returnera routern för att få en exakt likadan skickad i Fruns namn.
    Ändå värt det då vi sparar ett par tusenlappar genom att byta.
    Galet att det är så.

BrearedsDea gillar detta.
  5. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    Det var det sjukaste. Jag vet att jag har ”hotat” med liknande att skriva det på frun istället för att få nykundserbjudande men då har dom tillslut gett med sig. Men har upplevt att det blir svårare och svårare med just hota med uppsägning osv. Jag får känslan av att den säljare man pratar har inte dom behörigheterna för att kunna ge så mycket rabatt helt enkelt. Hur mycket man än tjatar. Bara så jag upplevt det. Samma hos olika operatörer/leverenatörer.

Svampen gillar detta.
  6. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Gör också samma varje år, blir en bra slant med bredband på två adresser.
    Sade upp mitt abb hos telia på 500/500 med Telia bas tv för 299, och det var inga större försök att matcha denna gång, säljaren kunde gå ner till 399 utan tv.
    Får se till veckan vilket pris man kan få.
    Telenor leder på 349 just nu?

Svampen gillar detta.
  7. Korvvish

Korvvish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20
    Yes Telenor "leder" med 349:-.. hoppas på bättre erbjudanden

Svampen och BrearedsDea gillar detta.
  8. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 856
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Måste veta om Telenor har publik ip som operatör för fiber (ip-only/GlobalConnects nät).
    Verkar otydligt. Publik ip är en dealbreaker för mig. Jag hoppas på att Telia låter mig fortsätta där med BF-pris (299 för 500/500) annars ligger det närmast att byta till Telenor för 349. Vi vet på måndag när Telias börjar sin rea. Jag har sagt upp Telia för att jag inte vill riskera att få en månad till deras "ordinarie" pris som är ocker (600+ kr). Avslutas 29/11 så det är dags att binda om till något bra BF-pris för min del. Hoppas som sagt på att Telia kommer med något bra och låter mig fortsätta så slipper jag strula.

Last edited: 18 nov 2023
    frpl gillar detta.
  9. Glis

Glis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 105
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

MINA ENHETER

Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Vi menar fast bredband. Så det blir ganska stora skillnader i pris. Har 299 kr / månad nu med Telia och när bindningstiden går ut så är ordinarie pris 699 kr / månad. Så det blir helt orimligt stor skillnad.

Än så länge så har bara Telenor presenterat sitt pris för BF. Så det verkar som att Telenor leder just nu.

Jag kan få 500/500 för 349 kr / månad med Telenor. Och det känns helt okej om det inte dyker upp något bättre. (Och om inte Telia är intresserade av en förlängning.)

Har Telia nu men kunde bara få 500/100 för 299 kr förra BF. Hade Telenor 250/250 för 249 förra året, men dom var ovilliga att ge mig nykundspriset förra BF som var 299 kr för 250/250.

Vill man försöka förhandla sig till att behålla sitt lägre pris hos Telia ett år till, så är det nog bättre att vänta tills deras BF-kampanj går live på måndag och dom faktiskt säljer ett bredband till nykund till kampanjpris.

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Har förlängt hos Telia 2 år i rad nu men om det inte skulle funka denna gång så ligger nog Telenor bäst till. Har Telia både på tv o bredband, baksidan med Telenor är att endast 2 kan använda appen. På Telia har jag för mig att 4 kan använda den

11. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Skaffade ett 24 månaders hos Tele2, 300/300 för 299 kr ,går från Telia där jag betalar 609 kr för 250/250 med tv, cmore, HBo och Netflix. Deras justerade pris skulle hamna på 948 kr vilket kändes väldigt dyrt. Blev inte erbjuden något bättre utan dom stod fast vid att priset skulle bli 948 kr

12. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 856
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    När jag ringde Telia och sa upp här om månaden så sa han att jag borde avvakta till BF. Han sa också att jag kunde ju säga upp nu och sen ångra uppsägningen på BF om de nu går med på det. Han erbjöd annars 12 månader för 549. Haha aldrig. Jag har 500/500.

13. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

När det gäller Telia så handlar det ofta om hur länge man har kvar på bindningstiden. Ju kortare tid kvar, desto bättre förhandlingsläge vid BF. Jag har nu under flera år haft tur att bindningstiden går ut +1 månand i relation till BF. Då har det alltid gått bra att få till en deal. Ska försöka igen i år när Telia annonserar sitt BF-erbjudande.

14. r12500

r12500 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 PRO - Svart
    ROM:
    IOS 16
    Platta:
    Huawei mediapad m5 LTE 64gb
    ROM:
    Helt stock
    Vi har telia med 1000/1000 där jag bor pga. fastighetsägaren har teknat kollektivavtal med telia, vi får bara ha telia också. vi betalar 350kr/mån men vi hade bindat bredbandet och hade 299kr vilket är ett sjukt pris! tog slut så nu betalar vi 350kr. ringde de men deras system var nere de ska ringa upp på måndag.

15. frpl

frpl Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    680

MINA ENHETER

Samma här. Har Telia publik IP alltså?

16. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 856
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Japp!

17. Droid_296

Droid_296 Guest

Telia (som du har bekräftat, har public-ip) som du har i dagsläget, går det i samma nät, dvs ip-only/GlobalConnects nät? Om svaret är ja så kommer Telenor även kunna tillhålla det till dig. Generellt brukar man som kund automatiskt bli satt bakom CG-NAT. Men väldigt enkelt att ta kontakt med sin bredbandsoperatör och be om att få publik-ip istället. Ingen operatör i mitt stadsnät tex, ger publik-ip per default. Säkert pga tillgängligheten av publika-ipadresser inte är så hög & sätts bakom CG-NAT.

Kort version: Om Telia du har idag är inom samma nät (ip-only/GlobalConnect), så kan Telenor erbjuda dig publik-ip. Kanske inte per automatik, ring in och be att få publik-ip bara.

Kristy och Dave021 gillar detta.
  18. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Själv tycker jag det är helt sjukt att man får olika pris beroende på hur mycket man tjatar och pratar. Annonserat pris borde gälla.

Kristy och Svampen gillar detta.
  19. Droid_296

Droid_296 Guest

Så är det tyvärr. Tittar jag tillbaka historiskt för min egen erfarenhet så är den "felande länken" - människan. För mig har det berott på om man får tala med "rätt" person eller "fel" person.

Hjälpte min mor förut då hennes bindningstid på Telia hade gått ut om bredbandet. Jag fick rungande NEJ går inte att som befintlig kund, binda om abonnemanget och få aktuell kampanj som finns i dagsläget, för nya kunder bara. Jag avverkade 3 olika personer över telefon. Vid fjärde försöket och fjärde personen så var det inget problem alls. Poff så var det klart.

20. Kronvall

Kronvall Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    291
    Barnens mobilabb skall förnyas, telefonerna överlever fint än så länge men man kan ju få en på köpet ibland. Har ni sett någon fin deal under veckan för en reservtelefon?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.