Blade har slutat starta, vad gör man då?

Diskussion i 'Blade' startad av Paul, 28 dec 2010.

  1. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Den senaste tiden har den varit bångstyrig. Högtalaren har börjat skorra, den har börjat klaga på att minnet börjat ta slut, och det var när jag stängt av telefonen för att sedan sätta på den igen som jag märkte att den inte gick igång. Den bootar upp, man ser Android-loggan, sedan Orange-loggan (det är en gråimporterad San Francisco från UK), sedan blir allt bara svart, och den går inte att starta igen om man inte tar ur batteriet, sätter i det igen och provar på nytt. Men den tar sig ändå inte igenom bootsekvensen.

    Inte heller indikerar den laddning. Den är helt orginal: orootad och oflashad med Android 2.1. Men eftersom den är från Storbritannen har jag inte möjlighet att byta den, så jag måste verkligen lösa det här. Någon som har en idé?
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om det är ett mjukvarufel, dvs att Androidinstallationen blivit korrupt så kan det vara värt att flasha på clockwork recovery och dra in en custom ROM, t.ex. Finnish Fillyjonk RLS4 som är en stabil 2.1 release. Dock är det ju så att när du gör det så försvinner förmodligen den sista möjligheten att försöka utnyttja garantin om det skulle visa sig vara ett hårdvarufel. Nu var det där med garanti iofs inte aktuellt iaf så då har du nog inget att förlora på att försöka flasha om den.
     
    Paul gillar detta.
  3. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jättetack!

    Precis, jag hade inget att förlora så jag lade in din Fillyjonk-ROM, och nu fungerar den perfekt! Jag gjorde en backup i Clockwork men när jag restorar den igen kan telefonen inte starta, så det var något stort mjukvarufel, synd bara att jag inte kunde rädda mina gamla filer. Du ska ha ett stort tack för all hjälpen och för dina grymma ROM:s!
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Kul att det löste sig. Man förlorar mindre än man tror när man nollställer telefonen. Telefonbok, kalender etc synkas ju mot Google och allt man har installerat går ju att installera igen. Musik, bilder m.m. ligger ju på minneskortet så de finns ju kvar. Jag blåser om min telefon ganska ofta så man börjar bli rätt van att ställa in alla favoritinställningar som man vill ha dem.