Blade verkar kass som telefon?!

Diskussion i 'Blade' startad av elpapo, 23 nov 2010.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Vad ska ni använda eran Blade till? Den har ju helt klart intressant skärm och spec... men den verkar ju enligt Swedroids recension inte alls bra som telefon!!:ehm:

    "Ett svagt, högfrekvent sus hörs i bakgrunden vilket förstärks om man använder headsetet och ljudet som motparten hör är aningen burkigt"

    "Summa summarum: samtalskvalitén i Blade är med näppe godkänd, inte mer."

    Källa: https://swedroid.se/test-av-zte-blade-orange-san-francisco/

    Det är ju kul och blippa och trycka och appa och leka mede telefonen, men är det inte just främst en telefon man vill köpa?

    /elpapo
     
  2. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Ska jag vara ärligt tror jag faktiskt folk med en smartphone använder den oftare till annat än ringa med.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 020
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Möjligt att du har rätt om kvalitet osv.

    Men min telefon används nog till telefonsamtal kanske 30 minuter/vecka, maximalt.

    Pillar gör jag nog sådär 8-10 timmar/vecka.

    Faktum är att det är nog snarare en handdator som man kan ringa med i mitt fall
     
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ok, ja. Då förstår jag valet!

    Jag ringer själv ca 2 timmar om dagen, minimum. Sms:ar 1ggr om dagen, max. Men jag har börjat lägga ned lite mer tid på Angry Birds och skype.
     
  5. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om man pratar så mycket räcker väl en smartphone knappt en dag?
     
  6. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har inte använt min mycket för att prata i än, och inte ett enda samtal genom headset. Det lilla jag pratat i den har kvaliteten varit helt ok. Senaste samtalet var också inne i en galleria var jag hade ett sträck på täckningen.

    Det var just detta med samtalskvaliteten som också lät mest oroande för mig när jag köpte min, jag hade inte direkt behov av en ny telefon och använder den inte som sådan särskilt mkt för tillfället men jag skulle absolut inte velat skaffa mig en som skulle varit rent utav störande att prata i. Kan hända att det är sämre ljud än i majoriteten av mobiler, men ingenting jag spontant lägger märke till och stör mig på. Sen har jag ju mycket erfarenhet av en motorola som får rejäla problem med täckningen om man inte håller den på speciella sätt (likt iphone 4?), så det kan ju också vara en förklaring att jag kanske inte är allt för känslig för det.
     
  7. Opto Prime

    Opto Prime Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har använt min Blade huvudsakligen som "telefon" - samtal+sms - och jag är nöjd med den än så länge. Kan inte klaga på den i det hänseendet (har ej fått klagomål från de jag ringt upp).
     
  8. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    samma här, har OSF!
     
  9. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Är helt nöjd med min, inget brus eller liknande, och dom jag pratar med säger att det låter bra.
     
  10. MurrayHewitt

    MurrayHewitt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu väntar vi bara på telias version av blade inte är en telefon utan Mp3 spelare.
     
  11. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag upplever bruset som lite störande men det verkar vara väldigt individuellt hur man upplever det. Trodde först det var min Blade det var ngt fel på men jag har även provat en bekants Blade, som han själv inte hade hört ngt brus från, och det lät lika mkt i den.
    Har upptäckt att "mängden" brus påverkas mkt av hur man håller luren mot örat. Det går att minimera det.
     
  12. Cruver

    Cruver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever att ljudet i min OSF är sämre än iaf de tre senaste lurar jag ägt (LG, SE, SE). Framförallt under samtal, oavsett om jag använder handsfree eller ej. Lyssna på mp3 eller Spotify är däremot absolut ok så länge man byter ut orginallurarna.

    Håller med om att om man pratar minst två timmar om dagen så kommer det nog bli väl tight med batteriet framåt kvällen... speciellt om du ska spela lite angry birds också(som verkligen äter batteri)
     
  13. Cruver

    Cruver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kan även lägga till att jag är ruskigt nöjd över lag :) Samtalen är inte det viktigaste för mig heller utan istället sådant som mail, google maps, kalender och diverse andra appar
     
  14. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Väldigt nöjd med min Blade. Bra ljud i telefonen vid samtal och så tycker jag den funkar ypperligt att surfa med samt annat skoj man kan göra.
     
  15. berka

    berka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fattar faktiskt inte vad det är för brus de talar om. Hör ingen skillnad mot någon annan lur? Har dock inte haft chansen att testa mot någon "värsting" dock
     
  16. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tycker inte den är bättre eller sämre än någon annan lur jag har haft. Ja det finns ett svagt brus men jag upplever det inte som störande. Jag har aldrig använt det medföljande headsetet utan bara mitt mw600 och där finns det inget brus alls.
     
  17. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tycker den presterar ganska bra, visserligen är jag ingen telefonpratare men jag upplever då inga biljud eller annat störande.
     
  18. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funkar det bra med ditt mw600?
    Har själv provat det till min Blade men hade problem med att ljudet hackade när jag lyssnade på musik.
    Nu har jag istället köpt ett Jabra BT3030 men verkar ha ungefär samma problem med det. Upptäckte nyss efter att ha skummat igenom en tråd på modaco att om jag slår av wifi, och sedan connectar till bt-headsetet så funkar det utan problem. Det går bra att slå på wifi igen då men om telefonen sedan går viloläge och väcks igen så hackar ljudet och sedan disconnectas media audio medan phone audio fortfarande är aktivt via bt.
    Mkt märkligt, verkar som att wifi stör ut bt...
     
  19. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    WiFi och BT ligger vad jag förstår i samma frekvensområde och kan störa varandra. Att BT-ljudet hackar till ibland när du har WiFi igång är inget unikt för Blade. Jag hade samma problem med Heron.

    Att media audio kopplas från medan phone audio är aktivt har jag inte upplevt. Däremot gick det inte att ansluta phone audio med min Hero för ett tag sedan. Media funkade utan problem men telefonljudet var helt omöjligt. Lösningen blev tillslut en återställning av headsetet.
     
  20. Ribcage

    Ribcage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hah, klockren. Det skulle gälla Comviq med då men annars så.