Blåst av Coop forum (Självscanningskassa) har du råkat ut för samma?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Zooklubba, 6 aug 2011.

  1. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Då ska du lugnt tala om för personalen att du önskar personlig service eller går till en annan affär och handlar. Spela gärna in samtalet (blackbox är en fin app :P) och begär ett möte med butikschefen efteråt ifall personalen inte uppskattar din ärlighet.
     
  2. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Konstig tråd.
    Det är ju ingen skillnad på när det blir fel i en bemannad kassa. Det är ju samma system (prisdatabas etc) & teknik i bemannade kassor som i självbemanningskassor.

    Självklart kan det bli fel i både bemannade & obemannade kassor, men det är ju bara att snabbt kolla sammanställningen på skärmen innan man betalar, det är ju faktiskt bättre i en obemannad kassa än i en bemannad kassa där man i praktiken måste betala innan man ser vad man betalar för (dvs får kvittot).
    Det är ju aldrig summeringen av beloppen som går fel, så det behöver man inte kontrollera, det räcker att se att de enskilda posterna är korrekta

    Och upptäcker man felet efter att man betalat så finns det ju alltid personal i närheten som man kan reda ut det med.

    Det hade krävs fullständigt total nyhetstorka för att nån tidning ska skriva om detta.
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det var precis det som var felet. Summeringen av mina varor på skärmen var felaktig, den hade lagt till varor som jag bevisligen inte scannat eller hade vägt.
     
  4. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jo det förstår jag, men det jag menade var att det är ju inte är själva summeringen som går fel, dvs att plussa ihop alla enskilda poster. Så man behöver ju inte själv ta fram miniräknaren och kolla.
    Utan när det går fel så är det ju extra poster på kvittot, eller en post med felaktigt pris, och detta är ju lätt att upptäcka. Och detta har ju inget med bemanning eller inte att göra.
     
  5. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Det här känns väldigt naivt. Tror du att en enskild konsument kommer få en arbetsgivare att ge ut flera tusen per dag när ett system finns på plats för att spara in den summan?
    Det är dags att komma förbi myten att de med pengar är de som skapar jobb. Jobb skapas enbart om det finns pengar att tjäna.
     
  6. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    EN enskild konsument kan inte göra mycket. Många enskilda konsumenter kan. Det är för att ingen tror att man kan göra nått sådana här skitsystem blir standard. Om tillräckligt många talar om att de inte kommer handla ifall det inte finns personlig service kommer de betala de där tusentals kronorna för att inte förlora intäkter. Färre kunder, mindre pengar. Det är simpel matematik. Dags att komma förbi myten att det är meningslöst att klaga....

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000