Blåtand headset som funkar perfekt för Magic och tuips & tricks

Diskussion i 'Magic' startad av mikecomputing, 4 september 2009.

1. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt det problemet har jag också på min Magic, fast jag brukar starta om telefonen då det kräver mindre fippel tycker jag :)

2. lerutis

lerutis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har jag dryga problem med Jabra BT3030.

Den dör helt efter knappt en meter, fungerar grymt till en PC dock.

Har provat med Cursorsdroid rom, villa in roms, osv ... utan lycka :(

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag sitter inne med MW600 och de är överlag en solklar förbättring över alla mina tidigare headset då de är det absolut första paret trådlösa jag kört.

Det är lite si och så med handskakningen mellan Magicen och headsetet. Ofta när jag låter headsetet vara inaktivt ett litet tag och kickar igång det igen så är det en salig blandning av att trycka på knapparna på headsetet och fippla med bluetoothinställningar som gäller.

Jag försöker under tidens lopp att se vad som fungerar/inte fungerar och just nu är det väl mest hackande när jag lyssnar på musik som ställer till de största bekymren, men jag ska testa att köra med Wifi av och se vad som händer.
    I stort verkar jag kunna kicka in en handskakning hyfsat smärtfritt genom att trycka på svara-knappen på headsetet tills det initierar en handskakning, men det kan ta ett par gånger. Ibland har headsetet en ful tendens att stängas av när man försöker initiera en handskakning och jag har fortfarande inte luskat ut vad det kan bero på.

I övrigt håller headsetet ca 6 timmar med konstant lyssnande på musik utan samtal. Jag är lite kluven till krokodilklämman, speciellt när jag inte använder skjortor. Det går inte riktigt att fästa headsetet vettigt, så jag har börjat modda ett nyckelband som jag kan hänga runt halsen som en mer permanent lösning.

Jag kör med HTC:s 2010-01-28 Sense ROM.

4. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jag har också BT3030.....jag tycker den fungerar bra (kör Cyanogenmod) men tycker inte att jag lyckas ändra volymen direkt... ?

5. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter ju lite jobbigt med att musiken hackar eftersom det är mest det jag skulle använda det till så du får gärna rapportera resultatet av testet med wifi av när du har testat.

6. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Liten utvärdering efter ett par veckor till;
    Att stänga av Wifi verkar ha bättrat på saker och ting märkbart, men det är fortfarande en del hackande. Det är mycket hackande förknippat med om jag gör något på telefonen, tex sms:ar, startar applikationer, samtidigt som jag lyssnar på musik. Detta får mig att misstänka att det inte finns riktigt tillräckligt med processorkraft för att jobba med alla de sakerna som ligger och kör. Alternativt kan det vara så att BT är så känslig på den här luren att den påverkas av minsta lilla.

Jag skulle nog inte rekommendera MW600 starkt till HTC Magic och om jag förstått det så finns de här problemen även på tex N1, men det är ett grymt bra headset i övrigt. Troligtvis är det ett givet köp till tex en SonyEricsson, men det vet jag inget mer om.
    När jag skaffar min N1 kommer jag iallafall att behålla mitt headset till den, helt klart.

7. AcidDroid

AcidDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MW600 fungerar kanon till Desire.

8. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Då verkar det vara så att processorn i magic inte riktigt orkar med och att det är därför det hackar.

9. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag har rootat och kört in Amon RA:s Donut ROM och ska göra lite tester med det här.
    För övrigt har det under veckorna jag använt det här headsetet varit lite si och så med anslutningen mellan enheterna. Ibland kickar det igång direkt, ibland stänger headsetet av sig (ungefär som om det kraschar), ibland måste jag mecka som en jefvel för att få igång handskakningen.
    Jag tror att det har med Magicens hårdvara att göra, samt hur man gör med drivrutiner i enheterna.

Återkommer när jag vet lite mer. Jag vet iallafall att jag lyckades få igång handskakning och musik mellan headset och telefon utan problem såhär långt.