Blir så j*vla trött

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av pataforfan, 4 mar 2012.

  1. pataforfan

    pataforfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena, nu är jag så j*vla trött på min o2x den laggar hela tiden, har systemåterställt den ett antal gånger, och lagget har kommit tillbaka varje gång. Vad ska jag göra så lagget försvinner? Tror ni lagget försvinner om jag rootar den?

    Tacksam för svar! :)
     
  2. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nej, lagget kommer absolut inte påverkas det minsta av root. Vem har lurat i dig det?

    Däremot kan du nog påverka lagget med andra åtgärder, som i sig kräver root.
    T.ex byta ROM, eller frysa någon app med Titanium Backup. Jag frös appar tidigare, men nu kör jag en alternativ ROM (CM7). Har inget lagg.
     
  3. spot_1337

    spot_1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Android laggar. Du kan byta rom / göra andra saker för att minska lagget men det kommer alltid finnas små hack här och var (ja, även i ICS). Vill du slippa allt lagg, köp en iphone eller wp7.

    Det jag har upplevt laggar minst är wiui med opera mobile.
     
    Last edited: 4 mar 2012
  4. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ok, Lg 2X laggar men då blir det inte bättre med Iphone... vad sägs om Nokia 3210?
     
  5. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    min laggar bara fösta gången jag startar.
    Jag kör miui och uppklockad till 1200mhz med kangs kernel.
    batteritid på ca 2dagar.
     
  6. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag tycker min flyter på bra, med ics flyter den bättre än den gjort innan. Med en lätt överklockning till 1100mhz, håller den lätt en dag med mycket användande.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  7. SheapChit

    SheapChit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade till slut bara en sista lösning kvar.... Byta ut den mot en Galaxy Nexus....:cool:
     
  8. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    sist jag testade ios, 2 månader sen på en ipad 2, så laggade det lika lite som på min cm7 optimus 2x. dvs nästan ingenting, men lite microlag lite här o där.

    har aldrig testat wp7 men köp inte en iphone om du måste ha 100% laggfritt, för den laggar också.
     
  9. spot_1337

    spot_1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kör wiui 2.3.2 (har testat cm7, cm9 och miui med vorkkernel + oc @ 1.4Ghz också) och kom fram till att min fars iphone 4S var mer "smooth" eller vad man ska säga överallt. Öppnar man en webbsida med mycket saker på och scrollar snabbt så laggar/sänks fps:en på min optimus 2x och det fungerar bra på iPhonen. Jag har förstås inte hunnit testa iPhonen så mycket då det inte är min men under de minuter jag testade vann den överlägset. IOS animationer och transaktioner ger även ett intryck av mer flyt.

    Jämför man min galaxy tab 10.1 med cm9 och oc @ 1.4ghz med min fars iPad 2 så är det en enorm skillnad. Bara man öppnar webbläsaren och går in på valfri sida så märker man skillnaden direkt.

    Gå in på t.ex. sf.se och zooma / scrolla lite så får du se lagget jag menar
     
    Last edited: 10 mar 2012
  10. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    det är min kusin som har ipad2, så kan inte jämföra nu. men du hade rätt, sf.se laggar rätt mkt vid inzoomning, men inget vid scrollning.
    (flash på, cm9, ingen överklockning) synd att jag inte har en ios enhet nära så man kan testa >.<

    ios klarar väl fortfarande inte av flash? så om man ska jämföra rättvist får man väl stänga av det på androiden också men hittar inte vart man stänger av flash i inställningarna :/


    när jag testade swedroid.se så laggade det inte någonting när jag zoomade o hade mig på startsidan, gör det det för dig? jag kör som sagt cm9 utan oc, standard cm9 kerneln.
     
  11. spot_1337

    spot_1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Swedroid laggar ingenting för mig men sf.se laggar tyvärr även med flash avstängt :/ Om du använder opera mobile så ligger inställningen under "Inställningar -> Avancerade -> Adobe Flash™".

    En annan sak som laggar för mig är android market när man scrollar snabbt bland appar, jag har kommit fram till att det är när många bilder laddas samtidigt som lagget inträffar, detta gäller även i andra appar som t.ex. plex.