Problem: Blir sjukt varmt vid laddning/användning

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av bycikir, 20 mar 2016.

  1. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej alla därute!
    Införskaffade mig en samsung galaxy s7 förra veckan. Efter att ha använt den ett tag har jag märkt att den blir sjukt varmt vid låsknappen/uppe i högra hörnet av mobilen. Blir ännu varmare ifall jag använder den vid laddning..

    Är det någon som har liknande problem?
    Tack på förhand! :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är snabbladdningen som gör att telefonen blir rätt varm. Det finns en temperaturmätare som håller koll på batteritempen så att den inte blir så hög att det skadar batteriet, men visst blir den väldigt varm om man dessutom använder samtidigt, och i längden kan det nog påverka batterihälsan negativt.

    Du kan byta ut laddaren mot en som inte snabbladdar om du vill att den skall hålla sig svalare.
     
  3. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag märker inga problem med min s7 edge. Vill du stänga av snabbladdningen går du bara till inställningar och sedan batteri. Skrolla ner och du ser alternativet. Onödigt att köpa en annan laddate som laddar sakta. ;)
     
    bernard gillar detta.
  4. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för era svar. Som sagt det är inte bara vid laddning den spökar. Utan det är även vid vanlig användning jag har märkt att problemet med värmen.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad gör du när den blir varm? Eller gäller det oavsett vad du gör?

    Den inställningen har jag missat - tack för tipset!
     
    sahi gillar detta.
  6. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hm, det kan exempelvis vara snapchat, vanligt surfande, Facebook, instagram och videoklipp.. Blir varm precis vid låsknappen/högra hörnet
     
  7. Pois0n

    Pois0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ingen mer som haft detta problem? Tycker min också blir varm vid användning av tex Chrome. Trodde att denna telefonen skulle hålla sig sval.

    Vid användning av vr blir den glödhet men det är ju en annan 5a.
     
  8. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har bara testat några gånger med Gear VR och senast blev den rätt varm och det var först när jag plockade ur den som jag märkte av det.

    Hade då skyddsplasten på mobilen men några dagar senare började den lossna. Hur blir det med riktiga skyddsfilmer/TPU och andra fodral när de blir upphettade?

    Jag är ingen fan av elektronik som blir "het", vill ha den under kontroll och som mest i extrem fall typ 40C. Det är dock inom gränserna för den här mobilen att bli "het" emellanåt.

    Hittar dock ingen fakta om det utan bara detta om S6

    http://www.solvemix.com/index.php/a...xy-s6-cpu-temperature-under-normal-conditions

    "These temperatures are normal for your Samsung Galaxy S6: Normal use: 32° C - 45° C (86F – 113F) Play games or graphics applications: 50° C - 75° C (122F – 167F) CPU power is automatically reduced by a temperature over 80° C (176F) If your Samsung Galaxy S6 has a temperature in normal use at 60° C (140F) and more, then you should check the reason for that. One of them could be a firmware update. You are now familiar with the various temperature ranges of the Samsung Galaxy S6 CPU and how you can read this out."