blizzard mobile authenticator på android market?? [LÖST!]

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Hawake, 2 sept 2010.

  1. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla

    Använder min precis nyinköpta x10 mini pro och enligt Blizzards Battle.net FAQ skall deras blizzard mobile authenticator finnas på android market men när jag söker på android market efter "battle.net authenticator" som anges i FAQ så hittas ingen app förutom en 3:dje parts app kallad "Flex Auth"som blizzards support själva har rådgivit mig att INTE ladda hem, då det är en 3:dje parts applikation och inte stöds av blizzard själva och kan leda till "account compromise/hacked"

    Någon som har samma problem?

    Notera att jag har även försökt med den inbyggda appen NeoReader för att läsa av QR-codes från både AndroidLibary och massa andra sidor som har den officiella appen där alla kommentarer säger att den fungerar och är den officiella. men när jag skannar in den med NeoReader så skickas jag bara vidare till market efter några sekunder och får samma resultat som ovan, dvs att appen inte finns.

    jag har även testat att byta region och språk på telefonen och gjort alla dessa steg om och om igen men med samma resultat.

    När jag kontaktar blizzard supporten så påstår de att den finns där ute i android market eller hänvisar till Android Market Support som för närvarande inte finns mer en ett forum där jag har postat också men inte fått något svar. Så nu är detta min sista utväg.. hoppas nån kan hjälpa mig

    Ber också om ursäkt för detta långa inlägget men jag känner att det kan vara bra att skriva ned vad jag har testat redan och vet för att göra det lättare för den som har någon lösning på problemet att hjälpa mig.

    Mvh
    Joel
     
    Last edited: 3 sept 2010
  2. josåatt

    josåatt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    979
    Mottagna gillanden:
    118

    MINA ENHETER

    Kan vara så att appen inte stöder den lilla skärmen på x10 mini pro. Appbrains recensioner verkar säga så. Då dyker den inte upp på market för dig (jag ser den på samsung galaxy s).

    Jag skulle råda dig att skapa konto på appbrain.com och ladda ner deras applikationer appbrain och web fast install. När jag har installerat via webben så har jag kunnat ladda ner appar jag inte sett i market.
     
  3. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag hittar den på market med min mini. Har iofs root och market tattoo knepet så testa det :-)
     
  4. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Och... Den är helt onödig. Vem orkar skriva en kod varje gång man ska logga in på spelet. Liksom ta fram mobilen och sen skriva in skiten bla bla. Sämsta lösning jag har varit med om.
     
  5. Slitet-golv

    Slitet-golv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Gissar på att det är mycket säkrare än vanlig login
     
  6. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Letade oxå efter den häromdagen. Ska testa och ta hem den med emulatorn och sen skicka till telefonen.
     
  7. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du ändrar åsikt ganska snabbt om någon kapar ditt konto :-)
     
  8. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tackar, Jag ska testa detta och se vad som händer.. kommer att skriva i tråden igen om inget fungerar

    och Fearkill, det finns ingen bättre lösning att skydda ditt battle.net konto. Fungerar på samma sätt när du ska logga in med banken bara att banken har ett steg till och fler siffror alt bokstäver.
     
  9. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Ja om man har ett password med 32 tecken. Så är det ingen som kapar det i första taget. Men om dom vill kapa ett SC2 Konto. När det finns 10000 tals som har mycket högre ranking än mig så.
     
  10. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Nu är det inte starcraft II konton hackare är ute efter i första taget utan alla world of warcraft konton som finns där ute eftersom de så enkelt kan ta allt guld och sälja det vidare samt sälja gubbarna och dess items. (dock så har blizzard blivit duktigare de senaste åren och skapat restriktioner för att få byta gubbar mellan konton etc. men det går fortfarande om du är lite skillad och vet vad du gör)

    Och sedan över lag för en hacker, vem tackar inte nej till ett Battle.net konto fullt med spel värderat några tusen kronor om inte mer.
     
  11. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hursomhelst, med hjälp av josåatts beskrivning så lyckades jag installera Battle.net authenticator på telefonen iaf och fått igång programmet, nu är det upp till bevis och se om jag kan länka den till mitt konto också..

    Tack återigen.

    Edit: Nu har jag även laggt till den till mitt battle.net konto och det fungerar perfekt!!
     
    Last edited: 3 sept 2010
  12. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Så du kunde hitta det när du installerat det med appbrain först? Låter smidigare än att ta det via emulatorn.
     
  13. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp, jag lyckades att installera det med appbrains web-installation :)
     
  14. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    F'låt en gamling, men poängen går mig förbi.
    Höjer detta säkerheten på ett battle.net-konto eller vad menas?

    Har ett SC2-konto jag gärna behåller för mig själv...
     
  15. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Grejen med att pusha ut appar till telefonen via appbrain och deras fast web tjänst att när en uppdatering finns tillgänglig kan det hända att man först får avinstallera appen och sen pusha ut den igen. Det gäller appar som normalt inte hittas via Market appen.
     
  16. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bli struligt om du behöver avinstallera battle.net authcentatior eftersom den är registrerad till ditt konto med en installationsnyckeln som är slumpmässigt utvald och för att ta bort den behöver du 2 st keys genererade utav appen som är länkad med den installationsnyckeln..

    men iaf det Blizzard authcentatior gör är att vid sidan av ditt lösenord så krävs det alltid en nyckel som är genererad utav appen och länkad till installationskoden som jag nämde innan. Detta försvårar det för hackare att komma åt ditt battle.net konto och dess spel då de behöver ha fysisk tillgång till din telefon och starta programmet och få en nyckel för att byta lösenord och sedan stänga av länken till din battle.net Autchentatior.

    Och angående appbrain så såg det ut som om du kunde uppdatera dina applikationer direkt från appen men jag har inte testat det.

    En sidonote till mitt första inlägg dock:
    Tycker det är konstigt att appen inte finns för våra telefoner i android market, för nu när jag pushade ut den så fungerar ju den felfritt. och jag vet att det nämdes att det är pågrund utav skärmstorleken och upplösningen som man inte hittar appen, men när jag väl kör appen så fungerar det felfritt som jag nämde ovan. (dvs att alla knappar och inställningar fungerar och att storleken är perfekt och anpassar sig till telefonen.