Blockdroid, Blocket app för Android - (inofficiell) - v2.62

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merdon, 28 okt 2010.

  1. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Provade det tidigare idag, men då gick det inte att lägga in requesten av någon anledning, men nu funkade det.
     
  2. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Efter sista uppdateringen går det ganska trögt när man ska in på annonserna, annars blir den bara bättre och bättre
     
  3. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har du testat att klicka ur "extra info" under inställningar. Kan vara det som gör att du upplever blockdroid som trögare.
     
  4. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har lagt till en ny uppdatering. Blockdroid Premium (Blockdroid Donate) har nu även sms-bevakning, var en del som har frågat efter det.
     
  5. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tänkte bara tala om att jag lagt upp en ny app "lebondroid" som är för "franska blocket" (leboncoin.fr) Om det är någon som känner att de har haft nytta av blockdroid samt vill vara lite schysst mot mig så ladda gärna ner appen och ge den ett bra betyg:)

    Sök bara på leboncoin eller använd barcoden.
     

    Bifogade filer:

  6. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
  7. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    En önskan, det hade varit kanon om man skulle kunna lägga in annonser via appen.
     
  8. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Svårt att vara objektiv:), men Blockdroid har flera bevakningsmöjligheter.

    Har funderat på de, kanske kommer senare men tror att de finns många andra funktioner som behövs mer. Så de ligger tyvärr längre ner på prio-listan. Men nån gång lär de komma, kanske i sommar då ja har lite mer tid från plugget.
     
  9. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    När jag går in på annonserna så står det inget alls på plats, och det har det gjort tidigare. Vart har den infon tagit vägen?
     
  10. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Blocket har gjort lite ändringar på sin hemsida så Blockdroid hittade inte den infon. Har ändrat det nu, släpper en uppdatering snart. Föresten, tror de va du som frågade efter en funktion som gör det möjligt att se hur långt det är till annonsören. Har inte glömt bort det. Jag implementera det tidigare men den buggade så mycke så jag har avaktiverat funktionen. Men jag ska titta på det snart igen.
     
  11. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Om man får önska så skulle jag gärna se en liten gui-förändring. Skulle önska att navigationsknapparna som nu är längst ned på en annonssida
    placeras högst upp istället. Skulle bli mycket snabbare att bläddra mellan annonser då. Dem behöver dock kanske minskas i storlek lite jmf nu då dem skulle ta upp väl mycket plats i nuvarande form.
     
  12. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har tänkt att göra en större förändring av GUI:t nån gång, men skjuter upp det hela tiden. Men den lilla förändringen ska nog kunna göra.
     
  13. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Strålande! Tack för en mycket bra app!
     
  14. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Riktigt bra att man får fram avståndet till säljaren, det känns som jag är grymt nöjd med appen, saknar egentligen ingenting, visst det kanske hade varit trevligt att kunna lägga in annonser via appen. Jag tycker gränssnittet e kanon enkelt snyggt och lätthanterligt
     
  15. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har kommit på ännu en sak som jag skulle vilja se förändrad, nämligen sparade sökningar. Jag skulle önska att man kunde redigera de sökningar man har sparat. Om man t ex tar en fordonssökning så innehåller den ju en massa olika fält. Om man bara skulle vilja justera ett av dessa så måste man först ta bort den gamla sökningen och sedan knappa in en helt ny, istället för att kunna redigera den gamla. Förslagsvis så när man tittar på en sparad sökning så finns det ett redigera alternativ i menyn (motsv) som gör att man får upp sökformuläret ifyllt med de val man gjort för den sparade sökningen så att man enkelt bara behöver justera det alternativ man önskar. Fast jag kanske är ensam om detta önskemål? :eek:
     
  16. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har fått några mail där folk önskar den funktionen. Som programmet ser ut nu kommer det bli svårt att kunna implementera det, men under sommaren kommer jag ha mer tid att programmera och kommer därför göra lite större förändringar. Då har jag iaf tänkt att lägga in funktionen att kunna ändra en bevakning.
     
  17. Falcon_Bayerskt

    Falcon_Bayerskt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag förstår, då är det bara att avvakta mao...
     
  18. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vet inte varför men blocket har gått över till bilder istället för text för att visa telefon nr igen...
    Ganska irriterande, men men, har iaf dammat av caphta avläsningen för bilderna som jag hade tidigare. Har gått igenom en hel del annonser och hittills verkar det funka bra. Det finns dock "troligtvis" tillfällen då den inte läser av bilderna korrekt. Vore därför mycket uppskattat om ni hittar några nummer som inte lästs av korrekt och skickar länken till annonsen till mig så har jag möjligheten att fixa eventuella buggar.
     
  19. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Lite negativ kritik, jag tycker versionen som var före den som kom idag var mycket trevligare att andvända gillar inte dom stora klumpiga knapparna i ovankant, blev bara krångligt, hur kan jag få tillbaka föregående version?
     
  20. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ändrade designen mest för att jag fick mycke klagomål från folk som tyckte att det var svårt att hitta. Sitter i plugget nu men jag kan skicka den tidigare versionen när ja kommer hem, kommer dock inte fortsätta utveckla den versionen. Kanske att jag kan lägga till ett alternativ så att man välja design, men de blir först senare. Tentaperioden börjar nu så ja måste fokusera lite mer på plugget.