Blockdroid, Blocket app för Android - (inofficiell) - v2.62

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merdon, 28 okt 2010.

1. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Min önskan på kommande uppdateringar :

1. Att man på Inställningar kan välja Län. Som i mitt fall blir att man kommer in på Örebros annonser direkt varje gång man startar appen.

2. Att man kan stanna scrollningen som tidigare nämnts i tråden :-D

3. Att apptillverkaren får betalt av Blocket.se för sitt fantastiska arbete!!

2. Merdon

Merdon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I dagsläget blir det svårt, jag begränsas till de funktioner den mobila sidan har, och just nu finns bara miltal och årsmodell.
    1. Stockholm är förvalt första gången man startar appen, men sen så ska senast sparade inställningar angående område och angränsning vara sparade.

2. Kan lägga i en funktion för att stanna scrollen, men den bör inte scrolla "okontrollerat", den scrollar bara då man hamnat längst ner och det finns fler resultat.

3. Jo, det vore trevligt:)

Kommer inte vara lika hög frekvens av nya uppdateringar närmsta veckorna, har en del andra saker som måste tas ikapp nu. Men utvecklingen har definitivt inte stannat, har flera nya idéer jag tänker implementera.

Vill även passa på att tacka FOO som skickade sin logg tidigare, tack vare det kunde jag lösa problemet med att annonserna inte visades förra veckan.

3. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fan, ja kan inte sluta.....

Nu har jag lagt in epost-notifiering i Blockdroid PRO.

4. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    423
    Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra
    Försvann alternativet för hög/låg upplösning på bilder i senaste ver. ? hittar det inte iaf. och jag tycker bilderna är väldigt lågupplösta.

5. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hög kvalite är nu standard, har tagit bort den lågupplösta helt.

Problemet med android är att jag bara har ett begränsat minnesutrymme för bilder å andra variabler. Det betyder att om jag inte lyckas komma på något väldigt fiffigt så måste jag komprimera bilderna en aning för att inte få out of memory exception. Bilderna komprimeras olika mycket beroende på hur många bilder den specifika annonsen har och hur stor den enskilda bilden är. Det betyder att vissa bilder kan se sämre ut än andra. Men de har samma upplösning som originalbilderna på blocket.

Men jag ska försöka se om jag kan öka kvaliten en aning.

Last edited: 2 dec 2010
  6. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    423
    Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra
    Tack för ditt svar. Bilden jag främst tänkte på var en sparad annons. Tydligen sparad i i lägre kvalité i en tidigare verison av programmet. När jag inte hittade en knapp att fixa Upplösningen med så skrev jag här. Men nu testade jag att söka upp annonsen igen efter jag uppdaterat programmet och det var en jäkla skillnad i upplösning. Så allt är som det ska. Vill passa på att tacka för ett bra jobb med en efterlängtad app. Köpte betalversionen direkt!

7. roger_f

roger_f Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har jag missat något eller kan man inte välja företag/privat?

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag skulle vilja ha en inställning så jag kan välja om jag vill ha sökrutan som första eller som nu sök/favoriter/bevakningar/inställningar/om.
    det är pro versionen jag har och gillade Blockdroid bättre när jag fick upp söksidan först. och tycker en sån här funktion skulle vara utmärkt i pro versionen. funderingar på det? ;)
    Toppen app förövrigt och keep up the good work!

9. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag och min kollega hittade av en slump denna app igår och vi köpte direkt varsitt exemplar av PRO versionen. Vi har nu testat en stund och är mycket nöjda. Imorse kom han och frågade mig om jag hade samma problem med att applikationen avslutar sig självt om man har den igång i bakgrunden. Jag visste inte, men såg då faktiskt att min också hade avslutat sig. Vi använder den mycket bra funktionen, "bevakning" och om jag fattat rätt så måste Blockdroid då vara igång för att den skall hitta nya annonser om man har bevakning aktiverad.

Vi har Samsung Galaxy S med ver 2.2

10. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag använder mig av mobil.blocket.se, så jag kan bara erbjuda de funktioner den sidan kan erbjuda.

De skulle jag nog kunna fixa.

Bevakningstjänsten använder sig av AlarmManager, det fungerar som en timer, så beroende på vilket uppdateringsintevall ni valt så "vaknar" bekvakningtjänsten upp letar efter nya annonser. När alla bevakningar gett nytt resultat stängs uppdateringarna av i väntan på att man aktiverar bevakning igen. Det som kan hända är att man t.ex har wifi aktiverat och när mobilen hamnar i strömsparläge stängs wifi:n av. Av någon anledning kopplas inte 3g in då automatiskt. Så blir det iaf för mig med min nexus one. Så om jag vill ha bevakningtjänsten aktiv så kopplar jag av wifi eller sätter på "wifi always on".

11. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Det är kanon, en liten sån funktion som kanske pro versionen kan ha till skillnad från gratis versionen

12. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag riktigt förstått, men din app stängs av (avslutas). Gör den det för att den går ner i strömsparläge?

Jag menar alltså att jag kan se att den ligger aktiv bland apps som är startade men för att sedan när jag kollar så är den borta. Den har alltså avslutats av någon anledning.

Bevakningstjänsten använder sig av AlarmManager, det fungerar som en timer, så beroende på vilket uppdateringsintevall ni valt så "vaknar" bekvakningtjänsten upp letar efter nya annonser. När alla bevakningar gett nytt resultat stängs uppdateringarna av i väntan på att man aktiverar bevakning igen. Det som kan hända är att man t.ex har wifi aktiverat och när mobilen hamnar i strömsparläge stängs wifi:n av. Av någon anledning kopplas inte 3g in då automatiskt. Så blir det iaf för mig med min nexus one. Så om jag vill ha bevakningtjänsten aktiv så kopplar jag av wifi eller sätter på "wifi always on".[/QUOTE]

13. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tjena och tack för en mkt bra app, men har det hänt något med den? Den hittar inga annonser alls och den finns inte på Market längre?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

14. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag får kolla upp det för att vara säker men jag tror inte AlarmManager ska synas bland aktiva applikationer då den körs av androids inbyggda timer funktion. Så appen är med andra ord inte aktiv till timern slår in och aktiverar programmet i några sekunder för att sedan stänga av sig själv igen. Sen om den hittar annonser stängs timern av och du får ett mail eller notifikation.

Blocket verkar ha gjort nått med sin hemsida igen. Återkommer med ny version så fort jag vet vad som är fel.

Last edited: 3 dec 2010
  15. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta var lite komiskt, numera finns Blocket´s egen app att hämta på market. Jag har precis testat den lite och den verkar riktigt rapp faktiskt.

Kan det vara därför som dom har gjort om något på deras sida för att deras app skall fungera?

Någon mer som har sett den? Undrar hur länge den har funnits där!

16. kotten

kotten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

17. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Såg att blocket släpp sin egen app nu.
    fungerar riktigt bra. Bra kvalitet på bilderna och fungerande scroll.

Och denna blocket app var ju konstant buggig och icke fungerande.
    Nästa app du släpper kan du ju beta testa riktigt innan du lägger upp på market och tar betalt.

18. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Jävla gnäll, du kan väl komma med lite konstruktiv kritik iaf?

19. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Hemskt vad du reagerar då.
    Är det bara hyllningar man får skriva?
    Ser då inte hur ditt inlägg tillför nått?
    Var är ditt bidrag till att va konstruktiv

Duger detta som konstruktiv kritik?

1 - en fungerande app som visar annonser
    då man ska använda den. Och inte behöva mötas av ett icke fungerande program och väntan på uppdatering.
    2 - bättre kvalitet på bilderna
    3 - kunna scrolla och stanna rullning.
    4 - ordentlig testning före release
    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

20. Merdon

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Som det fungerar nu så stängs bevakningen av så fort en ny träff kommit in. Till en början hade jag inte mail-notifiering och såg därför inte värdet av att bli notifierad flera gången, tänkte bara att det skulle bli irriterande om man fick nya notifiaktioner hela tiden. Men med mail så blir det självklart mer intressant, det skulle jag kunna ordna ganska lätt. Men får se hur mycket mer jag kommer utveckla appen nu när blocket släppt sin egen.

Ledsen att inte appen höll dina förväntningar, men om jag ska vara ärlig tar jag din kritik med ro... jag har fått tillräckligt bra betyg från market för att vara nöjd med vad jag skapat. Sen att appen inte fungerat när blocket gör förändringar på sin sida kan jag inte göra så mycket åt. Jag kan inte veta i förväg vad de ska göra med sin sida... Du kanske köpte appen och känner ångest nu när du spenderat din veckopeng på min app, men du behöver inte vara ledsen. Du kan skicka ditt konto-nummer till mig så kan jag skicka tillbaka dina 10 kr.

Last edited: 3 dec 2010