Blockera telefonsamtal?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Linqon, 9 okt 2009.

1. Linqon

Linqon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har blivit utsatt för "telefonspam"* från Polen, så jag undrar om det finns någon app som automatiskt kan blockera ett telefonsamtal om det matchar en lista. Helst vill jag inte ens att det ringer eller registreras som ett missat samtal.

* Det ringer ett telefonsamtal från +48xxx och oftast avslutas samtalet omedelbart. Tanken är att du skall undra vem som ringt och ringa tillbaka. Då hamnar du på ett dyrt betalnummer.

2. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Går ju bocka i att numret går direkt till röstbrevlådan iaf

3. Linqon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaså? Hurdå? Jag har varit inne i samtalslistan, men får bara upp alternativ såsom att lägga till i kontakter etc.

4. zappatilias

zappatilias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det alltid samma nummer som ringer dig så kan du lägga till det till dina kontakter och där isf kryssa i att det ska straight to voicemail. Annars ska det finnas block apps.

Faktum är att jag håller på med en ;) Fast den är långt ifrån klar än :)

5. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Det finns ett program på market: aFirewall. Blockerar samtal, sms. Många möjligheter

6. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

7. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Det ska bara vara att ringa till din operatör, anmäla det och kräva att de blockar numret och rekommendera att de håller ögonen öppna åt andra kunder

8. Linqon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sökte på "block" på android market och hittade lite alternativ, "no stalker" hette ett som lät intressant, men samma snubbe, Ted Teresa, hade gjort 5-6 precis likadana apps och flera hade kommenterat att de inte fungerade så jag blev jävligt misstänksam...

Testade aldrig det.

Laddade ned det, men det fungerade inte som jag ville. Den "blockerade" numrena, men jag fick fortfarande missade samtal och telefonen blinkade till. Jag tror att allt den egentligen gjorde var att sänka ringsignalen...

Det här tipset verkade däremot fungera kanon! Jag tror (och hoppas) att voicemail funkisen gör att samtalet kopplas upp och då debiteras spammarna för samtalet. Det borde göra det hela ganska ointressant för dom.

Tack vare detta har jag noll samtal på åtta timmar. Före det låg det på 2-3 i timmen...

Tack för tipsen!

9. zappatilias

zappatilias Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade det själv på ett av mina nummer för att se hur det funkade och man får typ en bråkdel av en vanlig signal, sedan får man upptaget ton. Skönt att det funkade för dig.