Blockera/tysta allt förutom prioriterade samtal

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dadde, 25 mar 2015.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag jobbar skift på mitt jobb och behöver därför sova på dagen ibland. Problemet är att alla inte vet hur jag jobbar eller exakt när jag vill sova så det händer att folk ringer och väcker mig. Ett alternativ är ju att bara stänga av ljudet (vilket jag också gör). Däremot skulle jag gärna vilja att om det är något allvarligt så ska vissa personer kunna ringa och väcka mig.

    Min fru pratade om att hon har en funktion på sin telefon (LG G3) där hon kan välja att om någon ringer fler än en gång inom en viss tidsram så bryter samtalet igenom. Vet någon om det finns någon app som gör samma sak? Har en Sony Xperia Z3 om det spelar roll.
     
  2. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Om du har fått Lollipop så finns den funktionen inbyggd. Går att välja ljudlöst läge med priority interruptions, då kan du styra vilka kontakter som släpps fram.

    Annars använder jag llama för samma sak. Skapar en silent profile där jag kan lägga till "noisy contacts" så att bara de kan ringa. Finns säkert mängder med appar som gör samma sak.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nights keeper på play store
     
  4. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag har sett att funktionen finns. Problemet är bara att den släpper fram prioriterade samtal direkt. Jag skulle gärna vilja att man måste ringa ett par gånger inom en viss tid för att det ska släppa igenom samtalet.