Bluetooth/A2DP frånkopplas när Wi-Fi upptäcks

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peppo, 4 jul 2010.

  1. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har någon annan upplevt detta?
    Har ett MW600 som jag använder med min Desire, och varje gång jag närmar mig ett Wi-Fi så hör jag fail-ljudet och headsetet blir tyst, och frånkopplas såsmåningom. Milt störande.
    100% reproducerbart när jag kommer till cykelparkeringen utanför mitt hus -- varje gång så ploppar ljudet bort. Stänger jag av Wi-Fi så klarar sig blåtanden mycket bättre. Men så ska det ju inte behöva vara.
    Har nån annan upplevt detta och kan föreslå lösningar?
     
  2. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    har en kollega med samma problem med desire / MW600.... inte hittat nån lösning tyvärr
     
  3. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Kommer att lämna tillbaka mina MW600 imorgon med förhoppningen att de tar tillbaka dem...
     
  4. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, men det är inte 100% reproducerbart (bara till ~65% :P) Jag upplever inte problemet om man ansluter till ett wlan med stark signalstyrka. utan bara när man under en (något) längre tid befinner sig precis utanför wlanets "täckning"
     
  5. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Var i kontakt med Teliabutiken och de ville inte ta headsetet åter. Suck. En säljare i butiken var i kontakt med SonyEricsson som typ, lät det som, erkände problemet, men tjatade om en uppdatering -- "har han senaste uppdateringen"? Antar då att de menade Android, och ja, det har jag. Möjligt att de pratar om FroYo, iofs?
    Jag misstänker dock att strulet ligger i MW600, inte telefonen. För det är headsetets bailoutljud ("bli-bli-bliii" nedåtstigande toner) som kommer först, och först 10sek senare inser Desire att den inte har kommunikation med headsetet längre. Eller så är det kass BT/antennseparering/isolering i telefonen... nån med större koll på allt detta?
     
  6. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Var inne med headsetet i Teliabutiken här i Umeå och de ville inte ta det åter. Suck. En säljare i butiken var i kontakt med SonyEricsson som typ, lät det som, erkände problemet, men tjatade om en uppdatering -- "har han senaste uppdateringen"? Antar då att de menade Android, och ja, det har jag. Möjligt att de pratar om FroYo, i och för sig?
    Jag misstänker dock att strulet ligger i MW600, inte telefonen. För det är headsetets bailoutljud ("bli-bli-bliii" nedåtstigande toner) som kommer först, och först 10sek senare inser Desire att den inte har kommunikation med headsetet längre. Eller så är det kass BT/antennseparering/isolering i telefonen... nån med större koll på allt detta?
     
  7. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det händer med min Nokia 103 headset också. Inte alltid, men ibland. BT verkar inte vara Desires starka sida. Får se om 2.2 ger oss förbättring, eller om det är hårdvaran som är fel på.
    Min Nokia telefon N52 med både BT och WiFi har alltid funkat klockrent i det avseendet.
     
  8. Ywiz

    Ywiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Händer i pricip varje gång pendeltåget rullar in på centralen i Stockholm för mig... Trodde det var störningar från ledningar etc. Kan inte påstå att jag upplevt att det varit i samband med att den hittar ett nätverk men jag ska vara lite uppmärksam på detta.

    Ruggigt irriterande iaf när man snabbt som sjutton måste hala fram telefonen och stänga av musiken man lyssnat på för att inte spela upp den för alla i ens närhet...
     
  9. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    haha, ett fenomen jag inte hade tänkt på :) men det är ju klart