Bluetooth file transfer?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av V1P3R, 4 aug 2009.

  1. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått det att funka? Försökte skicka filer från pc:n men den säger bara att tjänsten inte finns.
     
    Last edited: 4 aug 2009
  2. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    just filöverföring med BT är knapert i android. förhoppningsvis så kommer det i en snar uppdatering. finns massor att läsa om hur det inte funkar, har dock inte kommit över någon lösning på hur man fixar det.
     
  3. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det ska ju funka, står ju till och med på klart och tydligt på samsungs hemsida. Om operativsystemet inte stödjer det är mer samsungs problem och inte mitt.
     
    Last edited: 5 aug 2009
  4. arne123

    arne123 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycker faktiskt det är ditt problem eftersom du gnäller över det :-)
     
  5. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har dock hört att det eventuellt finns apps på market som fixar bt-filöverföring
     
  6. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Detta ämne har redan diskuteras i en annan tråd.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=299
    Finns ett app som heter Bluex som fixar detta. Men jag låter tråden vara öppen tills det är utrett huruvida det funkar med Galaxyn.
     
  7. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Android har inte fil överföring via bluetooth. Samsung säljer en telefon som ska ha det. Är det inte samsung som ska fixa till det i android då?

    Det var inte riktigt det jag frågade efter. På samsung.se kan man läsa:

    "bra anslutningsmöjligheter
    Vill du flytta över musikfiler från din dator till din mobil går det snabbt via USB-ingången. Föredrar du att göra det trådlöst går det också bra tack vare Bluetooth. Med Bluetooth kan du också ansluta ett headset eller få trådlösa utskrifter."


    Jag lyckas inte få det att funka och min fråga var därför om det var någon annan på det här forumet som fått det att funka. Kan det vara att jag bara har bluetooth 2.0 och galaxyn har 2.1?

    Jag vet om Bluex, men det kräver root och jag vill helst ha kvar min garanti. Tycker inte att jag ska behöva bli av med garantin för att kunna använda en funktion som telefonen ska ha enligt tillverkaren.
     
  8. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte en bluetothlösning, men kör du wifi hemma så titta på swiftp för trådlös filtransfer via ftp. Behöver du en ftpklient så ta en titt på filezilla som är opensource. http://filezilla-project.org/.
     
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har testat med Bluex och Androbex, men har inte fått något av det att fungera helt ännu (har inte rootat).

    V1P3R, jag får endast meddelande att datorn inte kan ansluta till telefonen, kör på en billig blåtandsadapter om det skulle spela roll.

    Jag vet att det står på Samsungs hemsida att den stödjer Bluetooth-överföring, men det är så att Galaxy inte släppts i Sverige ännu, och alltså har de inte brutit mot något vad jag kan tolka det som. Hade du köpt den i Sverige hade det varit en annan sak. Jag kollade även lite snabbt på Samsungs tyska sida, men där ser jag inte att de skrivit något om att man kan skicka via Bluetooth.
     
  10. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du har säkert rätt :(
    Tycker ändå att de borde ha koll på sin sida eftersom den snart kommer till sverige och folk kanske kollar på den innan de förhandsbokar till exempel.
    Att man kunde skicka filer via bluetooth var faktiskt en av anledningarna att jag valde den framför andra telefoner.
    Antar att jag får ta o roota, har ingen aning hur man gör eller vad det gör egentligen så det känns lite riskabelt. Men, det finns säkert några bra instruktioner någonstans. Vill dock helst ha garantin kvar. :/
     
  11. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Med en massa tur så kan de hinna ordna med Bluetooth tills september, men det är nog önsketänkande från min sida...

    Jag har inte vågat roota själv, med tanke på att jag håller på att utreda garantin. För tillfället är enda anledningen att jag vill ha file transfer att jag vill kunna skicka ljudfiler till kompisar, och eventuellt ta emot, men det kan jag egentligen göra via datorn tills vidare.