Problem: Bluetooth fungerar inte vid samtal

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Hathhe, 29 dec 2011.

1. Hathhe

Hathhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har ett sjukt störigt problem med min S2 och en Jabra Halo 2 handsfree. Vet ej om det är just S2 i kombo med den här handsfreen som strular eller om det är allmänt för alla.
    Handsfreen fungerar till allt utom samtal. Kan lyssna på musik och micken fungerar som den ska. Tills man går in i ett samtal. I samma sekund som telefonen "blippar" till för att signalera att samtalet går igång så dör ljudet i hörlurarna. Micken fortsätter fungera, så jag kan prata med personen men inte höra i varken hörlurarna eller telefonen, tills jag trycker bort handsfreen och allt går över till telefonen. Det mest mongo är att det funkade helt och hållet första samtalet.
    Jag har försökt med att para om dom, starta om dom och ändra dom få bluetooth inställningarna som finns men får inte till det :(

Är väldigt tacksam för hjälp!
    /Hathhe

2. Hathhe

Hathhe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har någon idé?

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fungerar det bättre med andra telefoner? Hur är det med andra headsets till din telefon? Tänker för att få fram om det är fel på ditt headset eller om det är något med din telefon :)

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Om du går in under bluetooth inställningar och långtrycker på ditt headset och klickar på alternativ så kan du välja om den ska användas till telefon och till media. Gissningsvis så har du bara valt Media.