Problem: Bluetooth GattService?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Runarsson, 6 apr 2016.

  1. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Jag har haft batteriproblem i några dagar nu. Det kom helt plötsligt och det har varit "Sherlock Hemlock" på kvällarna nu när man suttit och avinstallerat och inaktiverat för fullt utan att ha kommit särskilt långt.

    Nu undrar jag över Bluetooth Gattservice. Med Bluetooth avslaget ligger Bluetooth ändå i "Körs"-listan, med tjänsten GattService aktiv. Tvingar jag stopp på Bluetooth där försvinner Bluetooth helt och hållet ur listan och om jag sen slår på och av, stannar det inte kvar i listan... men i påslaget läge finns heller inte GattService med bland tjänsterna. Den verkar man ha dödat helt och den återföds först när man startar om telefonen.

    Vad är detta GattService som håller Bluetooth kvar i bakgrunden? I min Note II finns inget som håller Bluetooth kvar i listan när jag slår av det... trots att GattService finns med bland tjänsterna i påslaget läge. (Nu är det ju förstås två olika OS... 5.0.1 och 4.4.2)

    Vad är detta för något? Kan detta ha något att göra med denna plötsliga batteridykning?

    Väldigt tacksam för lite klarhet (innan jag tar det sista steget och fabriksåterställer).