Bluetooth Headet

Discussion in 'Allmänt' started by urbanlarsson, May 22, 2012.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sökt runt lite på forumen här men hittar ingen bra tråd, om jag missat den får ni gärna peka mig i rätt riktning.

Iallafall, jag har länge använt SonyEricsson MW600 Bluetooth Headset, men nu har det pajjat igen (är inne på mitt tredje, har använt det sen det släpptes i princip). Tänkte att det måste finnas en värdig ersättare vid det här laget, så tänkte se om jag kunde få in lite rekommendationer.

Det enda negativa med MW600 är att jag nästan alltid var tvungen att hålla i MIC-delen när jag skulle prata, det fungerade rätt dåligt när det bara satt på tröjan.

Mina krav på det nya headsettet är att det ska gå att koppla till mer än en enhet (behöver inte vara samtidigt), ha hyfsat bra ljud och micen ska fungera bra när man pratat, och ha bra batteritid. Helst ska det kosta under 500Kr och jag skulle verkligen föredra om det inte var tillverkat av något bolag med Sony i namnet.

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Plantronics Voyager Pro är det i särklass bästa jag har testat. Kostar dock något mer än de 500 kr. Men sitter oerhört skönt vid örat, väldigt bra ljud och mycket bra batteritid.

http://www.plantronics.com/us/product/voyager-pro

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

4. hmf

hmf Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte från Plantronics till Jabra Supreme och är väldigt nöjd. Brus/bullerreduceringen fungerar mycket bra, motparten märker oftast inte alls att man tex sitter i bilen eller att det blåser. Fungerar även bra på A2DO-läget för att tex lyssna på strömmad radio.

5. urbanlarsson

MINA ENHETER

Tack för svaren, jag är dock ute efter ett headset där jag också kan lyssna på musik, alltså något som är likt MW600 så jag kan koppla in hörlurar. Samsungs verkade rätt fint, men finns det några andra alternativ?

6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

alltså det finns ju en del liknande, typ jabra har nåt som ser ut som en dogtag sen finns det en hel uppsjö nonames på ebay. men har kört mitt samsung nu en vecka och det är helt okej saknar inte mitt mw600 iaf. annars har jag en annons här på swedroid på ett SE headset om det kan vara intressant
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=73270

7. urbanlarsson

MINA ENHETER

8. urbanlarsson

MINA ENHETER

La in en beställning på samsung-headsettet.