Bluetooth headset vilket ROM funkar på riktigt??

Diskussion i 'Magic' startad av tbear, 25 jan 2010.

  1. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej,
    Nu har jag tröttnat på att hålla telefonen mot örat och skall köra bluetooth headset (igen), försökt att söka på kommentarer om detta, men är det någon som kör bluetooth headset för samtal och vilken ROM använder ni då?

    Orginal ROM verkar funka bra, men det är en A2DP bugg där som irriterar grymt mycket. Har uppdaterat till MyHero ROM (minns inte vilken tyvärr) trodde att det funkade bra men att mitt headset gått sönder, köpte nytt headset och det funkar @€{€$£@ illa...
    Inser nu att det nog är ROM:et jag kör, därav denna fråga.
    Hoppas någon annan verkligen använder bluetooth headset och kan tipsa mig.

    Mvh
    Torbjörn
     
  2. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en dyr headset bör funka, ofta kan man säga det är headseten som är fel på inte mobilen
    sök , det finns många trådar med tips mm
     
  3. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tyvärr är det dyra headset jag testar.
    Man märker en grym skillnad mellan telefon och telefon, visste ni t.ex. att Jabra har en lista internt på vilka telefoner som fungerar bra och vilka som inte gör det med sin BT implementation... Dock var det ett tag jag pratade med dom.

    Iofs ett absurt dyrt headset som jag har Jabra BIZ 2400 USB (med inbyggt BT) funkar helt ok, men detta är ett trådbundet !! bluetooth headset, funkar inte så bra när man länar kontoret :-)
    Dock andra erkänt bra headset (faktiskt ett av de få jag har använt som folk inte klagar på med tidigare telefoner) Jabra BT530 av vilket jag haft två stycken... funkar riktigt illa med nuvarande ROM, skaffade också ett Jabra Stone, funkar så dåligt att det inte går att använda med min magic.

    Ok, är det någon annan som har erfarenhet av BT headset och Magic?
     
  4. Kaptenbo

    Kaptenbo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också haft ganska mycket problem med mitt bluetooth headset i dom olika ROM jag har provat.
    Men sen jag la in senaste cyanogen (4.2.13) så har det faktiskt fungerat utan problem för mig. Både telefonsamtal och att lyssna på musik.
     
  5. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  6. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nja, den inkluderar Work Email-appen från HTC som har Exchange-stöd i alla fall. Kontakter och kalender kan den dock inte synka.
     
  7. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, jag behöver synka kontakter och kalender också, men jag testar som sagt Gyd ikväll så får vi se om den är bättre.
    Inbillar mig själv att ny radio som det verkar vara där kan hjälpa
     
  8. ivarson

    ivarson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Mig veterligen finns det ingen 1.5/Hero rom som du kan använda media-knapparna på Headsetet med. De är hårdknutna till Musikspelaren tack vare HTC's framework antar jag. Jag har dock inte haft några större problem med mina dyra Nokia lurar när jag kör annat än Hero.
    Enda som kan dumma sig är att anslutningen inte kan koppla över ljudet, då får man disconnecta och ansluta lurarna igen.

    Cyanogen, superd, och de flesta eclair-rommarna fungerar fint. de sistnämnda laggar dock lite mer än 1.6 då dom inte är riktigt optimerade.

    Men nu börjar ju som sagt Eclair för sapphire bli mer o mer stable för var dag.
    den senaste rommen e http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624075. som markerades Stable idag! (eller igår) (länken pekar på tråden för kernel-porten)
    Om du kör denna rom får du både fungerade BT + fullt Exchangestöd.
    Det jag gillar med Exchange direkt i android som i Eclair är att Kontakterna från Exchange lägger in Förnamn,Efternamn i kontaktlistan.. inte tvärtom som med Hero, vilket jag tycker e rätt störande
     
  9. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mediaknapparna bryr jag mig inte om, det var snarare en bugg att lyssnade man på musik och det ringde, efter samtalet så började den spela musiken i telefonens högtalare istället för headsetet inge kul om man sitter på bussen, och det var riktigt bökigt få tillbaka ljudet rätt.

    Testade GYD verkar funka riktigt bra allmänt med allt jag vill ha, men folk klagar lika mycket som innan på headsetet... Iofs har jag läst varierande recensioner på jabra stone, men så här dåligt tror jag snarare är telefonens orsak.

    Skall ge eclair ett försök låter lovande :-)
     
  10. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om du kör 32B eller 32A, men det finns även många stabila Eclair-rommar till 32B. Kör själv Hero_Overs nu men han har lagt ner utvecklingen av den.
    "KiNgxKxlicK AOSP 2.1 [v1.3] [FAST] [STABLE]" eller "OpenEclair - AOSP 2.1 Community ROM [Fast] [Stable]" är nog att rekommendera nu.
     
  11. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    dani3l
    tack för tipset, kör 32A, kanske jag borde nämnt i början :)
     
  12. tfo

    tfo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har testat några olika..

    Har testat några olika BT headset och olika ROM. Cyanogenmod (.13) fick jag inte att fungera tillfredsställande med något av de tre olika headset som jag provade. "Orignalrommen" tilll min Magic 32A fungerade inte heller något vidare, uppdateringen 2009-10-28 något bättre. Idag har jag installerat officiella Sense uppdateringen till Magic 32A och det funkar faktiskt riktigt bra med mina tre olika BT headset (biltema A2DP, hörselskydd av okänt märke och Parrot CK 31000).

    Enda som fortfarande saknas är voice dialing, men det har iofs inte fungerat sedan den Nokia 5500 som jag hade för ett par år sedan.
     
  13. sandstroem

    sandstroem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tycker exchangestödet som följer med i romarna är ganska undermåliga. Jag rekommenderar att hämta hem och provköra en exchangeklient som heter Touchdown. Kör den gratis i fem dagar, sedan kostar det 20$ om man vill ha kvar den.
     
  14. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag använder Sony Ericssons hbh-is800 tillsammans cyanogenmod 4.2.11.1.
    Allt fungerar utan problem.