Fråga: Bluetooth, hörlurar och fodral

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Salvion, 19 nov 2015.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag hoppas det är ok att skapa en ny tråd för mina frågor medans jag väntar på min lur?

    Bluetooth, jag har inte använt detta så mycket och då jag använt det har jag under en kort tid haft BT headset alltid stängt av bt på telefonen när jag tog av dom (flera år tillbaka i tiden) för att spara batteri och jag var befogat eller ej nojjig om att någon kunde ansluta mot min lur :o
    Fråga: idag hur står påverkan har en konstant påslagen bt på batteriåtgång? försumbart eller är det ett problem?

    Följdfråga till ovan, har idag ett grymt headset (SUPRA NiTRO Carbon Black In-Ear) men det är lite meckigt med sladd, man fastnar i saker och telefonen är inte lika lätt att hantera så jag funderar på ett trådlöst headset MKBHD recenserade, (Jaybird X2)
    Fråga: har någon testat dessa och kanske till och med kan jämföra dessa? jag är ingen audiofil men gillar verkligen bra saker, och kommer jag märka stor skillnad på batteriåtgången?

    Fodral
    Jag har inte på 15 år använt fodral/skin eller liknande till telefon, dels då jag inte gillar att telefonen blir bulkig och att jag sällan tappar min telefon så att den går sönder, Men min nuvarande Iphone 6 är som en tvål i handen och DEN har jag haft sönder och bytt skärm på, min kommande 6P är ju större och jag har funderat på följande, ersätta min börs/plånbok med en flipcover/bokliknande fodral för kort (använder aldrig kontanter) jag har hittat ett som är lite mångsidigt (Arae Huawei Nexus 6P wallet case) http://www.amazon.com/dp/B016BPD6WQ/?tag=swedroid-20 tyvärr inte i Sverige eller Europa ännu, och visst är just detta enormt bulkigt men vad tror ni är detta användbart för just att slippa en plånbok? och framför allt är det FÖR stort så det försvårar användandet av knapparna OCH fingeravtrycks läsaren...för det vill man ju inte!

    Jag ber om ursäkt för en spretig tråd men ni känns kunniga och jag är en ren användare och inte tekniker så jag rådfrågar er :)
     
  2. drainman

    drainman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har alltid bt igång och det gör inte mycket på min telefon (LG G3), kör android wear och bt lurar.

    Angående BT lurar kan jag rekommendera samsung level over starkt! Lite stora men magiskt bra ljud och bra brusreducering. Hade sony sbh 50 som är väldigt bra för att vara så små men inte i närheten av level over.

    ska tillägga att jag har första versionen av level over vet inte hur dom nya är.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Bra info om BT!

    Angående Level Over verkar det vara Over Ear lurar och jag var kanske otydlig men det är bara In-ear som är aktuellt, funktion och smidighet gör över ljudkvalitet som jag säker ändå inte hör/uppskattar, men tack ändå :)
     
  4. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Jag har velat mellan Jaybird X2 och Sol Republic Shadow. Personligen faller nog valet på de sistnämnda då deras design känns mer genomtänkt samt att de fått överlag riktigt bra omdömen.
     
  5. TotteL

    TotteL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    strifeman gillar detta.
  6. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
  7. nigne

    nigne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kan varmt rekommendera Philips fidelio m2bt.
     
  8. maijer

    maijer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2015
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    32
    Borde inte detta ha postats i tillbehörs tråden egentligen?
     
  9. knudsen777

    knudsen777 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Har köpt från amazon UK ett par hörlurar med fantastisk ljud, senaste teknik bluetooth 4.1, NFC mm sjukt bra mic/samtalsljud, klarar röstkomandon till google voice, 22t batteritid 350t standby mm måste provas!!!!

    MEE audio Air-Fi Matrix2
     
    Last edited: 25 nov 2015
  10. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Det pratas ju bara skal och fodral och sådant i tillbehörstråden. Kan vi inte prata hörlurar här?

    När jag beställde fick jag ett par Urbanears Plattan Wireless med. Har bara hunnit testa dem lite kort, och tyckte verkligen inte att det kunde vara värde en tusenlapp som de säljs för. I dagens blad var det någon elektronikkedja som sålde dem till rea för en femhundring. Även det i högsta laget, men klart mera rimligt pris.

    Jag använder ett par AKG K619, som är band de bästa hörlurar jag har haft (och jag har haft många)

    http://us.akg.com/akg-product-detail_us/k619blu.html

    De har förstås sladd, men sladden går ju innanför jackan och ner i innerfickan där telefonen ligger, så det är inga större problem.

    De låter fantastiskt bra, och iom att det är over ear, så sållar de effektivt bort skrikande ungar på bussen och trafiken på trotoaren. Går bra att föra samtal med dem också om man behöver.
     
  11. TotteL

    TotteL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2015
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tyckte dom kändes väldigt plastiga och ostabila. Känns verkligen inte som 1000kr kvalité som du säger. Jag gjorde ett litet klipp på dom i andra tråden för dom som köpte med Halebop, länkar det här också om någon är intresserad.

     
    RNB gillar detta.
  12. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Uppskattat och schysst initiativ!