Bluetooth i bilen , Play/pause hela tiden

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av drgregur, 9 mars 2011.

1. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som är riktigt trött på att Desire alltid ska hoppa till play när den får kontakt med bilens blåtand?
    Den får kontakt den skickar bilen play, och telefonens interna musikspelare drar igång, och det är så jäkla irriterande. Var för kan man bara inte välja bort sånt i telefonen. Varför inte bara lyssna efter kommandon när sådana program används , ex. Spotify.

Idag så spelade spotify, klev in i bilen och när den fick kontakt så startar även den interna musikpelaren i telefonen. Kul!

Testade med polarens iphone, och det var samma sak där. Som tur var :)

2. +46247

+46247 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter nästan mer som att bilens blåtand ger något kommando när det händer på två telefoner av olika märken. En iPhone gör ju dessutom ALDRIG något fel så den kan det ju bara inte vara fel på.. ;)

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Säg åt dina musikspelare att låta bli att starta när dom får kontakt via BT...

PowerAMP har tex en inställning där man kan välja vad den ska hitta på när jag kopplar in min MW600...

4. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag testade poweramp innan, och stängde av den funktionen att den ska starta.. vad händer då.. jo HTC spelaren drar igång istället :)

Bilen skickar ju play till luren och pause när jag stänger av bilen. Och det går ju inte att ändra på. fasiken de borde ha en inställning i luren där man kunde justera detta

5. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Huh? Hur kan det vara telefonens fel att den gör precis som bilen vill?

___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.

6. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag visste inte att man kunde ändra en annan pryls egenskap genom att göra en inställning på sin telefon... för det är ju inte telefonen som ska sluta lyssna på andra enheter utan det är ju bilstereon som du ska säga åt att sluta skicka play/pause meddelanden runt omkring sig??

Nej du... du får nog ta och läsa bilstereons instruktionsbok lite bättre än så ifall du vill få den att sluta prata play/pause med telefonen...

7. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I bilen går det inte att ändra något :(
    Men att i telefonen kunna ändra under Bluetooth inställningar , "External commands ON/OFF" , dvs vill jag att telefonen ska lyssna efter play/pause/skip i blåtands stömmen..

8. drgregur

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så här svarade spotify på mitt problem med att programmet play/pause hela tiden vid låtbyte.

Hi,

Thank you for your email! Unfortunately, Due to limitations, Spotify does not work with all Bluetooth accessories. I recommend trying a AUX cable if you have a 3.5 mm slot for that in your stereo, as that is guaranteed to work.

Thank you for your patience and understanding.