Bluetooth mot bil

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Seb, 9 feb 2012.

  1. Seb

    Seb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag har haft min Defy (android 2.2.2, svenskköpt) ett tag och jag har inte rootat eller moddat den på något vis än.

    Mitt problem är blåtand mot min bils telefonintegrering. Jag har lyckats para dem men om man ansluter dem så går anslutningen ner bara någon sekund efter den kopplat upp.

    Tidigare hade jag en sonyericsson (dumbphone) som fungerade helt perfekt med bilens integrering. Jag bara satte mig i bilen och den kopplade upp sig. så jag vet att bilens telefonkoppling är OK.

    Jag har provat att koppla min motorola via blåtand till ett vanligt SE headset och då är det inga problem.

    Finns det någon app eller uppgradering till motorolan där blåtanden fungerar bättre?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Testa att ta bort bilen från telefonen och synka ihop dom igen men sök efter bilen från telefon och inte telefonen från bilen, om det inte är så du gjort förstås.

    Om det inte gör någon skillnad så kan en uppdatering av bilens mjukvara kanske lösa ditt problem. Låter som att dom inte är riktigt kompatibla.

    Har testat min Defy,då med 2.1 mot bil en gång och då fungerade den men bilen hittade aldrig Defy:n utan jag fick söka efter bilen från telefonen varje gång. Fick jag bara ihop dom fungerade det bra
     
    Seb gillar detta.
  3. Seb

    Seb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat att parkoppla och ansluta från båda hållen. Tyvärr går anlutningen ner som innan. Får se om opel har någon uppdatering till infotainmenten. Ingen som vet?