Bluetooth och Music prestanda

Diskussion i 'Hero' startad av appel, 2 sept 2009.

  1. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är något problem med just min hero, men om jag lyssnar på musik via mitt bluetooth headset så blir telefonen väldigt seg.

    När man lyssnar på musik normalt sett så tar det egentligen ingen CPU tid vad jag kan se. Men när man lyssnar via BT så tar processerna bts och mediaserver tillsammans mellan 15-30% CPU och det är tydligen tillräckligt för att hela telefonen ska upplevas som seg. Går knappt att svara, allt hackar och stannar upp när jag får nytt e-post osv.

    Är det verkligen så här dåligt gjort, eller är det något knepigt med min lur eller headset? Använder ett SE HBH-DS220.
     
  2. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag tyvärr märkt samma sak (Jabra BT3030). När jag lyssnar på musik med BT-headset så hackar låtarna titt som tätt. Hoppas på en lösning iom den kommande firmwareuppgraderingen...
     
  3. Pilen

    Pilen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem (HBH-DS220), men det fungerar bättre om man startar om telefonen, då tar det någon dag innnan det hackar nästa gång. Antar att det är för mycket program som inte stängs ner korrekt .. Men det skulle ju vara trevligt med en annan lösning än omstart...
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jo, starta om hjälper lite ett tag. Letade lite i android issue trackern och hittade en rapporterad bugg som verkar vara ganska relevant.

    http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3453

    Tydligen finns det en bugg i android som gör att om man har någon Location service på så kan system_server processen ta mer och mer CPU tid. Efter att ha stängt av "Use wirless networks" i Settings -> Location (hade inte gps på) så gick system_server processen ner till mellan 0-3% CPU och telefonen går faktiskt att använda även när man lyssnar på musik via bluetooth. Lite seg fortfarande men helt okej. Och jag får väl klara mig utan appar som Lattitude och Places tills HTC släpper en uppdatering som innehåller fixen för den buggen.
     
  5. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    med Cyanogen 4.0.4 på Dream så är telefonen snabb även när man spelar musik eller har haft igång den under lång tid...
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Beror antagligen på att patchen för den här buggen är med i nyare Cyanogen romar.
     
  7. Pilen

    Pilen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, ska testa att slå av "Use wirless networks" och se om jag slipper boota om ..