Bluetooth problem

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av botaniska6, 6 jan 2019.

1. botaniska6

botaniska6 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tänkte kolla om nån av kan hjälpa mig.
    Problemt är alltså som så, att när jag kopplar upp mig mot högtalare, så kan jag inte styra volymen ordentligt på högtalarna från min telefon Utan när jag höjer max på telefonen så kan jag änå fortfarande höja manuellt på högtalarna. Välldigt irriterande när någon annan vart uppkopplad och sänk med sin mobil och när jag sedan kopplar upp så måste jag först höja max på högtalaren manuelt och sedan styra volymen Från mobilen. Så har drt inte när jag kört iPhone eller någon annan Android lur.

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 334

MINA ENHETER

Det är väl självklart att du kan styra volymen på mottagaren. Att det inte varit så innan med andra mobiler tror jag du inbillar dig.

3. botaniska6

botaniska6 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tror du missförstår mig nu. Om vi säger så hära då.
    Tänk dig att på högtalaren så har du volymkontroll 0-100
    Telefon 0-100
    Men om högtalaren tex är inställd på 75 i volym
    Och telefonen på 100 i volymkontroll.
    Så vill man ju höja upp dom sista procenten via telefonen och inte gå fram och höja på högtalaren.
    Speciellt irriterande är det när min sambo varit uppkopplad på högtalarna och sänk med sin mobil på dom. När jag kopplar upp mig sen så måste jag höja manuellt på dom för att få ut 100% av volymen

Phjodor gillar detta.
  4. Ted Berkovics

Ted Berkovics Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    073/753 95 23

MINA ENHETER

Telefon:
    073/753 95 23
    Har själv Bluetooth högtalare. Funkar skit dåligt !!!

Har ändå bytt 4 gånger nu med olika märken. Men för mig så får jag ett skrapande ljud, eller att kopp anslutningen avbryts hela tiden.

Tycker att Bluetooth skall försvinna för gott. För det är inte det ända som krånglar med Bluetooth högtalare utan mus & tangentbord tappar också anslutningen hela tiden, och sedan kommer ej alla bokstäver med för att anslutningen är så himla dålig.

Så BORT med Bluetooth tekniken eller fixa skall dom sätter i Bluetooth i prylarna göra det bättre.

5. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har reagerat på samma sak, med min gamla Nexus 6p så "fjärrstyrde" jag volymen på högtalaren/headsetet från telefonen och vice versa, när jag säkte på högtalaren så dök volymkontrollen på telefonen upp. På Mate 20 pro är de individuella, som på den tiden man kopplade inn med sladd, först kan man maxa på telefonen och sedan ändra på högtalaren...

botaniska6 gillar detta.