Fråga: Bluetooth

Diskussion i 'Galaxy Note Edge - Allmänt' startad av jorgenb, 5 jul 2015.

  1. jorgenb

    jorgenb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag försöker para ihop min mobil med min mc-hjälm som har ett inbyggt headset m Bluetooth 2.0.
    Problemet är att den har en fast PIN och jag inte får någon chans att ange den, så fort jag försöker para ihop dem får jag ett felmeddelande som säger typ "Fel PIN-kod eller lösenord" och en OK-knapp...

    Finns det inget sätt att koppla ihop med en gammal Bluetooth och få skriva in passkey?

    Någon som har en bra idé?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Om du är inne i blåtandsinställningar i telefonen och sätter hjälmen i synligt parningsläge och sen väljer hjälmen när telefonen hittat den enheten och väntar en liten stund får du inte upp rutan för kod då? När man parar med bilar brukar det ibland ta en liten stund innan den rutan kommer upp
     
  3. jorgenb

    jorgenb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag väntar och får upp enheten, trycker på den, och efter typ 3 sekunder kommer felmeddelandet upp med bara en ok-knapp att trycka på. Har provat både med en Samsung Galaxy Note Edge och en Nexus 5, båda med Android 5

    Om jag bara väntar utan att trycka nånting i listan, när hjälmen bli synlig, händer ingenting.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Då är det så illa att dom inte är kompatibla då [emoji45] . Om det går kan du testa att reseta hjälmens blåtand, vet inte om det hjälper men ibland så....
     
  5. jorgenb

    jorgenb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu har det löst sig! Jag tryckte in knappen på hjälmen, den pep till, och började blinka blått. I det läget är den synlig på telefonerna men går inte att ansluta till. Om jag istället håller in knappen ytterligare några sekunder blinkar den både blått och rött och då ansluter telefonerna utan några problem.