Bluetoothsamtal "hackar"

Diskussion i 'Legend' startad av ervmad, 13 jan 2011.

  1. ervmad

    ervmad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Har haft min Legend sedan i våras och är helnöjd. Uppgraderingen till 2.2 gick super.

    Men

    JAg använder mycket blåtand, tycker det är kass att hålla luren mot örat.
    Jag har en för örat, blåtand i bilen och en blåtands-bordstelefon på kontoret.

    Med samtliga dessa tre klagar de jag pratar med att mit tal "hackar".

    Jag har insett att om jag kopplar bort datakommunikationen, både WiFi och 3G så funkar det utan problem.

    Vad kan detta vara? En applikation som tar CPU eller tidluckor i radion, Störningar i telefonen...

    Har någon annan samma problem eller skall jag prova att lämna in den??

    /Mats
     
  2. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem fast när jag lyssnar på musik med min telefon.
    Det gäller 3G i mitt fall.
    När den tar hem information t ex när jag öppnar en ny sida eller när det söker nätverk så blir det korta små störningar i ljudet.

    Använd en widget som du stänger av och på Wifi/3G'n med och ha det avstängt om du inte surfar samtidigt, så ska det nog bli bättre som du själv säger.

    Varför det är så vet jag inte, men kan tro att det har med CPU och radio att göra, även om radion inte ska störa BT...
     
  3. erlandsson

    erlandsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har pratat många gånger med säljare som säger att det är ett känt problem på vissa Legend att blåtanden inte fungerar. Mitt eget exempel är inget undantag och i början trodde jag att jag var förlångt ifrån eller att min kropp störde men som sagt så är det ett problem med vissa telefoner.

    /erlandsson
     
  4. andreas1984

    andreas1984 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen till att det hackar är att telefonen använder samma antenn för wifi som för bluetooth. Så det räcker med att slå av wifi så funkar det bra. Jag kan då iaf utan problem använda 3g samtidigt som bluetooth.

    Men det var otroligt frustrerande innan jag fattade vad problemet var.