Böjd Nexus 6P, garanti?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av CJ954RR, 7 jul 2017.

  1. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tjo. Min 10 månader gamla Nexus 6P har blivit bananformad och det har blivit ett veck i ramen bredvid volymknapparna.

    Jag har alltid varit försiktig med luren och har den 99% av tiden i ett fodral. Läste att flera har haft samma problem. Allt fungerar fortfarande men det känns ju som att det bara är en tidsfråga innan det händer något mer.

    Pratade med mobylife och Huawei och ingen kunde svara på om det vara garanti eller inte utan att han sett luren såklart. Mobylife ville han ca 1200 om det inte var garanti.

    Har någon här skickat in sin 6P för samma sak och i så fall har ni fått det på garanti? Om inte garanti, vad fick ni betala? Är inte sugen på att byta lur än.
     
  2. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Min gissning är att det blir svårt att åberopa garanti. Den böjer sig knappast av sig själv - något har hänt... du har säkert koll på var och när...
     
  3. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det är en stor mobil och det är klart att den är utsatt, men nej, jag har faktiskt ingen aning när det hände. Söker man på nätet så är det många som har råkat ut för samma sak.

    Tack för svar men nu var det inte gissningar jag var ute efter, utan svar i från någon som hade lagat sin 6P av samma anledning...
     
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    Det där med volymknapparna har varit uppe på tapeten innan. Men att den ha blivit bananformad? Svårt att få en uppfattning utan någon bild på själva telefonen. Antagligen har den väl böjts pga. trycket i exempelvis tighta fickor eller annat.
     
  5. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Inte min bild men ungefär såhär: https://m.imgur.com/r/Nexus6P/J8cUf4s

    Jag har ett utgående veck i ramen vid volymknappen.

    Jag skulle väl också tro att det har uppkommit pga att jag har haft den i fickan. Tycker dock att det är tråkigt att den i så fall inte klarar av normalt handhavande. Det är ju inte så att jag har tights på mig.
     
  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Tyvärr är telefonen rätt så lång. Så jag kan tro att det problem du skriver är vanligt. Jag har själv råkat ut för det på iPhone plus-modellerna bland annat.
    Numera plockar jag ur telefonen ur fickan innan jag sätter mig ner. Har precis börjat sätta sig i muskelminnet skönt nog. Men tråkigt att det skall behövas göras så.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 018
    Mottagna gillanden:
    8 509
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Yttre åverkan täcks inte av garanti i vanliga fall. Har ni tur tar Huawei den på goodwill.
     
  8. Droid119

    Droid119 Guest

    Det jag misstänkte. Vet att en del fick problemet. Men har du haft telefonen i tighta fickor så kan det vara därför pga. trycket.
     
  9. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Det är ju en usel konstruktion och allmänt känt att 6P inte tål att förvaras i vanliga byxfickor.
    Vissa (i USA) verkar fått en ny på garanti men inte alla.
    Hade vi inte en tråd här också när telefonen var ny?
     
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hur vanligt som helst. Har inte tighta byxor men min är lätt böjd, även kompisens. Den är stor & alldeles för mjuk. Jag bryr mig dock inte, är så lite böjd så man får anstränga sig för att se det. Ett litet veck kan dock skönjas vid volymknappen.
     
  11. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Haft använt 6P i drygt ett år, under en period på snart 18 månader, och kan inte säga att jag sett någon tendens till böjning på någon av de 4st 6P jag ägt. Kan rekommendera att dra hem ett nytt alu-chassi från eBay. Inget svårt att byta, och så slipper du reta dig på en böjd lur. :)
     
    _z_ gillar detta.