Fråga: Bör jag DOA:a?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av _Richie_, 2 maj 2013.

  1. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är klart att du kan häva köpet med tanke på att han inte hållt sin del av avtalet, och det är orimligt att du ska behöva höra 5 olika datum som mobilen ska komma till dig.

    Hade jag varit du så hade jag ringt ARN först, och berätta för dem vad dem utsatt dig för, och ring sedan tph o skäll ut dem ordentligt.

    Din farsa ska nog inte brusa upp sig allt för mycket på plats + inte för att dem kan vägra pengarna eller mobilen, utan för att du riskerar att dem jävlas med dig lite till eftersom dem redan vet utgången för ert köp.

    hoppas det löser sig, återkom gärna med resultatet.
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Ja.

    Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
     
  3. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Frågan är ju vad man säger när han säger '' Du får häva när vi ser om din DOA blev godkänd''?
    Funderar faktiskt på att kontakta ARN över detta...Börjar bli riktigt surt.

    Kommer meddela resultatet när det är klart!:)
     
  4. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kan du inte skicka denna tråd i privat mess till Tony eller vad han heter som brukar cirkulera runt på Swedroids forum och be om hjälp i detta, annars i övrigt håller jag med alla andra, rent sagt förjävligt hur dem beter sig.
     
    ScreamInChaos gillar detta.
  5. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/member.php?u=15930
    Menar du till detta konto?:) Kan ju alltid göra ett försök isåfall
     
  6. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Precis, tror han heter Tony som sitter och skriver på det, han var ruskigt behjälplig när folk ville köpa htc one via TPH i början av releasen. Värt och kolla vad han säger om saken :)
     
  7. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    förstår inte riktigt logiken i att han ska leta upp olika människor när han redan varit i affären och fått det uppskjutet upp till 5 ggr nu. Såvida inte tony är någon stor höna på tph så är det inte speciellt mycket han kan göra för att hjälpa killen, en säljare är en säljare, oavsett kundkontaktsform, en chef därimot hade kunnat göra mer för honom.
     
  8. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Han representerar ju endå TPH på Sveriges stora android forum, han har kanske mer inblick i verksamheten än vad en säljare har och han har ju bevisat på forumet hur behjälplig han kan vara, killen/tjejjen får ju inga bra svar i butiken och då kanske han kan reda ut annat med denna kille. En person inom ett företag har nog lättare att få tag i information och göra sig hörd än vad en kund har ute i en butik någonstans i Sverige.
    Var ett tips bara, sen får han/hon göra som den vill.

    Nu ska vi inte spekulera vidare i vad "Tony" har för titel på TPH utan hoppas det löser sig för personen ifråga.
     
  9. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Gud jag blir förbannad och upprörd bara av att läsa vad du skriver. Lovar man något till en kund så har man rätt som säljare att ursäkta sig kanske en gång men fan inte fem gånger som i ditt fall. Han står i princip där och ljuger för dig eller så pissar han på dig med flit bara för han har en dålig dag eller nåt. En sådan säljare skulle jag aldrig vilja råka ut för. :(

    Vilken TPH butik gäller det, om du är okej med att säga de? Så vi andra kan undvika stället som pesten! :)

    Hoppas du får din telefon snart. Lider med dig! :ehm:
     
  10. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis, första gången, fine alla har fel ibland. Men nu femte gången, börjar bli riktigt surt. Riktigt Riktigt dålig stil...

    Vet inte hur snällt det är att sprida skit om dem, men kan ju säga att bor du inte i en lite mindre stad i Östergötland så kommer du inte råka ut för denna butik!:)

    Tackar för medlidandet!
     
  11. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu vi där idag, fick senare samtal om att mobilen kommer måndag, doa är nekad, som har lagat den och jag kan inte häva köpet. Jag är fast hos TPH. Vi sa prata med ägaren på måndag om att häva köpet i vilket fall. Får se om det går igenom...
     
  12. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ah fan man får ju för fan spel asså, dem behandlar dig som smuts, som om du var deras bitch förfan'!!!

    Jag hade verkligen gått loss på dem jävlarna!
    men det ska du nog inte göra, ring istället arn eller telekområdgivarna (http://telekomradgivarna.se) och hämta för fan inte ut deras telefon, dem har trots allt haft den mer än va du själv har fast du betalt för den.

    Ta inte emot den och acceptera för fan inte!
     
  13. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    De sa '' Vi lagade den istället, så vi kan tyvärr inte häva köpet eftersom den nu är begagnad och vi inte kan sälja vidare den på grund av detta'', Farsan och jag ska ta oss dit och försöka häva den i vilket fall, sjukt trötta på dem, går det verkligen inte får jag väl ta den? Vad har jag för val helt ärligt?...
     
  14. Saksalem

    Saksalem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    du har ett jävligt lätt val, häv köpet, du har fått vänta orimligt länge + att du inte fått någon lånetelefon. och att dem lagat telefonen är inte ditt bekymmer, du har redogjort att du vill häva köpet pga missnöjet med mobilen plus dem orimliga väntetiderna.

    Du får verkligen inte va en mes o ta emot mobilen o acceptera läget. Stå på dig o häv köpet, alternativt låter du din farsa göra det åt dig med lite hjälp. Om de inte accepterar hävningen den dagen du är där så begär att få prata med butikschefen. om butikschefen fortfarande vägrar. så lämna affären och gå hem och ring arn eller telekområdgivarna men acceptera för fan inte läget, det är inte ditt fel.
     
  15. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sa att jag ville häva köpet länge men dem tänkte bara godkänna det om DOA blev godkänt eftersom '' Jag måste få pengar för den från HTC ju''. (I***t)
    Det är helt klart inte mitt problem som du säger...Men tror inte de kommer ge låta mig häva då de idag sa '' våra normala lagnings tider är 2-4 veckor'', fast jag blev utlovad 3-5 dagar, men men....och sedan 8-9 dagar osv.

    Farsan kommer gå in och försöka häva, han är ganska på när det gäller saker, fick ju trots allt de som jobbar där att faktiskt ta tag i det och ringa o kolla vart F*N mobilen var. Så hoppas han kan övertala dem....
    Är för övrigt butikschefen som håller i mitt ärende, men som killen på elgiganten sa idag '' det där var ju en självklar DOA! Hade gett dig en ny direkt'' han sa även att det var riktigt dålig service.... Vilket jag håller med om...
    Tror dock inte varken arn eller telekområdgivaran har något vidare bra vis att hjälpa mig på?:/
     
    Last edited: 15 jun 2013
  16. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Var inne på den lokala telia butiken tidigare idag, men dom hade ej fått en ny leverans av HTC One ännu. Så nu undrar jag om någon har erfarenhet av Halebop när det kommer till DOA, fördelen med att köpa mobilen i butik med halebop, hade varit att jag bara hade behövt gå tillbaka till butiken för att få hjälp. Men hur funkar det när man köper i Halebop's webbbutik.

    Kommer jag ha problem med att få min vilja igenom när det kommer till en DOA, eller andra service ärenden för den delen. I butik kan man ju iaf alltid försöka föra en vettig diskussion med personalen.
     
  17. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    DOADE en lur från halebop med sned volymknapp, var helt bekymmersfritt, dem var kanon att ha att göra med. Nackdel ibland att dem bara har chatt support.
     
    Toydroid gillar detta.
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo personligen skulle jag aldrig köpa en lur av TPH och Tony syns ju bara till när det ska säljas.
     
  19. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Låter riktigt bra, och iom att du lyckades DOA en sån deffekt så borde man ju inte ha några större problem med att få ett bra exemplar :)

    Får nog bli en beställning från dom.
     
  20. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Telefonen är tillbaks hos the phone house, jag har inte accepterat att ta emot den och väntar nu på svar om hävning av köpet, han skulle återkomma ''snart'', får se hur det blir med det.